Ny vecka…

Å denna vecka är det full fart på jobbet. Men jag & Systeryster promenerade hemifrån redan 06.40, så vi var där strax efter 7. Vilket alltid är skönt när det varit långhelg.

Men döm om min förvåning när jag redan halvvägs in i förmiddagen hade kommit ikapp med mitt jobb. Det kändes så skönt!
Så jag gjorde upp med chefen att jag får va på jobbet till 7 för att försöka gå hem kl 15, för att få lite längre ”efter jobbet tid”. Det för att känna att jag får den återhämtning jag behöver, både i form av en stunds vila, lite sysslor + en kvällspromenad/ lite yoga.

Idag kom jag från jobbet kl 15.30 & gick inom ICA Maxi för att köpa lite crème fraîche till den torskrygg jag tänkt laga till middag. Så jag var hemma 16.15 & bara de 45 minuterna kändes som en hel evighet… så det blev faktiskt 20 min powernap på soffan.

Sedan var jag kallad till ett möte via Skype kl 17.30, så jag loggade in & var med. Å när det var avslutat, så kastade jag in fisken i ugnen & preppade en sallad.

Kl 20 mötte jag & syrran upp pappa för en kvällspromenad. Mamma var lite hängig, så hon valde att vila, vilket var klokt. Men vi andra 3 gick 7 km & pratade om allt mellan himmel & jord. Det blev lite allvar, men massor av skoj & skratt. Så himla mysigt!

Det är en riktig lyx & ynnest att ha familjen så nära att man kan mötas upp för en enkel kvällspromenad!

IMG_6849

Nu har jag duschat, plockat undan & krupit i säng… hoppas vakna med ytterligare lite energi imorgon, för att göra om dagen idag.

Suss gott med er

Lämna en kommentar