Vilsamma måndag…

…. den första dagen på semestern.

Jag hade en del ”borden” på min lista idag. Men har varit ”satt ur spel” pga ångest hela dagen… så istället för att ta en promenad till Maxi, via kyrkogården för att säga hej till mormor & morfar, så har jag legat på soffan, under en filt & slumrat större delen av dagen.
fall down 7 times, stand up 8
Men ingen fara på taket… tolkar det som om min kropp pyser ut stress & vill gå i vila. Så jag gör ju bäst i att lyssna. Huvudsaken är att jag inte behövde medicinera ångesten. Utan jag kunde rida ut den & sedan slumra en stund.

Nu är klockan strax efter 21 & jag är ruskigt trött… & det är kanske inte så konstigt. Så jag klurar på att vattna blommorna på balkongen & sen krypa ner under täcket med min ljudbok…

Imorgon är en ny dag. Håller tummarna för att jag får vakna pigg & med energi att ta itu med det som inte blev gjort idag.

Kram på er.

 

 

Lämna en kommentar