Ny vecka & nya mål…

OK, målen jag satte inför denna vecka uppfylldes inte… Å jag är både arg, ledsen & besviken för det. Men jag måste acceptera mitt bakslag & då behöver jag ta ett steg tillbaka. Så jag kanske får revidera dem en smula inför kommande vecka.

Jag behöver ju inte halvera dem. Men att kanske minska lite på dem under ett par veckor. För att hitta tillbaka till hållbara rutiner & förmåga att hitta lugn.

Så, här är mina mål för vecka 41:
* 10000 steg om dagen på vardagar/ 12000 steg om dagen under helgen
* Inga kolhydrater efter lunch (dvs ingen pasta eller potatis & inget ris eller bröd)
* Ta en förmiddagspaus på jobbet (kanske gå undan & meditera en stund)
* 2 yogapass & 3 gymbesök

Å jag tänker att ”vardagsstegen” borde jag komma upp i, bara genom att gå till & från jobbet + en kortare lunchpromenad. Kolhydraterna försöker jag skära ner på så mycket som möjligt, men så här på hösten blir jag otroligt sugen på grötfrukost. Å det vill jag gärna äta.

Förmiddagspauser har jag varit grymt dålig på, men jag behöver verkligen bli bättre på att halvvägs in i förmiddagen få komma bort från skrivbordet. Så kanske att jag skall sätta mig i massagestolen vi har & stoppa lite lugnande musik eller ett meditationsprogram i öronen. Bara 10-15 minuter.

Å yogan, som jag ända sedan jag blev sjukskriven har gett mig den på att jag skall fixa, men det vill sig lixom inte. Måste ta itu med det. För jag tror innerligt att det kommer att göra mig gott!

Gymet måste åxå få fler frekventa besök…. men jag börjar lugnt.

Kram på er

Kommentera

