Det var alldeles för länge sen sist…

…men nu står 2 stycken kladdkakor i ugnen.
kladdkaka
Jag har tidigare, innan min utmattning, bakat kolossalt mycket. Å jag älskar att baka. Att få sätta händerna i en bull- eller kakdeg är avkoppling för mig. Där jag bara fokuserar på ”här & nu”. Å som jag saknat det. Flera gånger under de här månaderna har jag tänkt att jag skall ”passa på” att baka, eftersom jag har så mycket tid över. Men orken & den där riktiga viljan har inte funnits där. Men de sista veckorna har jag tänkt på det så gott som varje dag. Å idag hände det! Nu ska jag nog försöka ta upp bakandet lite smått igen… så familj, vänner & kollegor lär bli överösta med bakverk framöver.

Alla har vi vårt eget sätt att hitta avkoppling. Det kan vara att umgås med vänner, ta en promenad, städa, ta ett varmt bad, få massage, läsa en bok, baka, gå en svamp- eller bärtur i skogen, meditera…. självklart kan det vara flera olika saker. Hur hittar du avkoppling?

                               Å framför allt; ser du till att få tid till avkoppling?

groda som slappar i soffa

Kram på er.

 

Kommentera

