Jag måste…

Söndag är vilodagen….
Det blev en aningens längre sömn än vad som var tänkt. Hade tänkt att gå & lägga mig vid kl 21 igår, men missade att sätta telefonen på ”Stör Ej”-läge & rätt var det var, så plingade den till… inte en, utan flera gånger…. Å min sömndvala byttes mot ett piggt huvud & nyfikenhet. Så jag somnade inte förrän strax efter kl 23 igår. Det var inge bra med tanke på att klockan ringde 02.30.
Jag hade ju lovat att hämta André & Jossan hemma hos dem på Gärdet kl 03.30 för att köra ut dem till Arlanda…
arlanda

Tanken var ju då att somna vid kl 21 igår, så jag kunde fortsatt vara vaken när jag kom hem från Arlanda vid 5-snåret. Men icke… så jag gick & lade mig när jag kom hem & ställde klockan på 08. Men kunde fanimej inte somna… lyssnade på TVÅ stycken 30-minuters segment ljudbok. Då var klockan 06 & jag var så hungrig att magen kurrade & kissnödig så det inte gick att slappna av. Så upp & kissa & klyfta ett äpple, tebax till sängen & knastra i sig 2 klyftor äpple innan ögonen segade ihop vid 06:30… Väcktes av ett sms kl 07, det var Lena som undrade om det hänt något, eftersom hon vaknat av ett missat samtal från mig kl 03:37. Eeeehhh va?? Tittade på mina utgående samtal & hade ringt André kl 03:32 för att meddela att jag snart var framme… & måste av misstag ha råkat ringa upp Lena när jag slog ihop telefonen & lade den mellan sätena.
Så jag svarade henne att allt var lugnt & jag måste ha ringt av misstag, men hoppades att hon inte vaknat av mitt ringande!! Som tur var hade hon haft sin telefon på ljudlöst!
telefonSå vid kl 7 somnade jag…. & vaknade med en smäll kl 10:30 med världens pannknack. Så jag gick upp & tog 2 Alvedon & kröp tillbaka till sängen & tillät mig själv få vila ut huvudvärken utan dåligt samvete. Det var lite skönt att ligga där i sängen i tystnaden & bara lyssna på regnet utanför. Efter dryga timmen hade värken släppt & jag gick upp & kokade kaffe & gjorde 2 äggsmörgåsar.

Sen har jag legat i soffan & zappat på TV:n samtidigt som jag lyssnat på åska, blixtar, hagel & beskådat typ 5-6 ordentliga regnskurar. Men nu skiner solen igen, så här i slutet på dagen.  Jag hoppas att det fortsätter så under morgondagen…. så jag kan få ta promenaden som inte blir av idag. Men min sista veckas semester skall maxas… såna här bilder skall det bli nästa vecka (ja en gammal bild):

tebax

Vad har hänt med detta lixom? 

Jag måste få upp mitt feta arsle ur soffan, jag måste få bukt med latmasken & jag måste bli av med sötsuget & suget efter chips, ostbågar & annan skit! Jag bara MÅSTE!

 

Så ikväll går telefonen på ”Stör-ej-läge” kl 21:30 & kl 22 skall fröken ligga i sin säng för att maximera skönhetssömnen.

Kramis från LATMASKEN

Kommentera

