Planer för semestern.

Nu är det bara idag & imorgon kvar, sen är det semester…
Tre stycken efterlängtade veckor… & mina planer? Har bara en resa till Malmö inbokad för att hälsa på Robin, Belinda & lilla Theo. Å det är min sista semestervecka.
återhämtning

Å jag är sååå nöjd med det. Jag skall istället satsa på att ta det riktigt lugnt & försöka skapa mig lite hållbara vanor att ta med mig in i vardagen när semestern är slut istället. Efter semestern ska jag ju gå upp ytterligare i arbetstid & prova att jobba 75%.

Så jag har tänkt att börja varje morgon på semestern med en stunds yoga, för att långsamt väcka kroppen till liv. Sedan äta en liten frukost för att efter den ge mig ut på en promenad….
yoga & meditation
Jag tänkte försöka skrapa ihop 15000 steg per dag under semestern. Det är inte omöjligt, det vet jag. Sedan ska jag försöka få till en ordentlig mat- & sovklocka. Lära min kropp att äta & sova på regelbundna tider. Det har spruckit totalt här hemma de sista veckorna… jag har inte promenerat som jag vill… maten & sömnen har varit katastrof. Men från & med fredag har jag tre långa härliga veckor att styra upp det på, så jag kommer utvilad & redo för att öka på arbetstiden.

Kram på er.

Kommentera

