Så söt var jag…

I torsdags var det dags för mitt årliga besök hos diabetessköterskan.

Jag fick godkänt på alla punkter gällande maten… förutom att hon tyckte att jag skulle försöka äta mer frukt. Så det är väl något jag skall försöka lägga till.
frukt

Sen var hon inte så nöjd med att mitt fastesocker (det man tar på morgonen innan man äter). Det ligger på runt 8,5 – 9 mmol/l. Å bör ligga på runt 6 mmol/l.
Hur ska jag då få ner det? Jo, jag skall prova att äta ett kvällsmål… det behöver inte vara gigantiskt. Det räcker med en kopp thé & en knäckesmörgås.

Så ett par justeringar behöver jag göra för att få ordning på fastesockret & detta med mer frukt. Men det skall inte vara något problem…

Jag skrapade dock ihop ”full poäng” på fotstatusen. Bra känsel, bra puls & inga sår. 🙂

Så alltså är jag lite för söt på mornarna… men det tenderar till att rätta till sig under dagen. 🙂

Kram på er

 

Kommentera

