Dax att få veta hur söt jag är…

Imorgon är det dags för min årliga koll hos diabetessköterskan… Så idag har jag varit & lämnat blod- & urinprov på morgonen.
Å imorgon ska jag träffa sköterskan för att se hur mitt långtidssocker ligger & vad hon säger om min 2 dagars mat- & blodsockerdagbok. Sen ska hon säkerligen göra en fotstatus åxå. Det får alla diabetespatienter göra.
Man kollar så att man har bra blodcirkulation i fötterna, inga sår & att man har bra känsel i fötter & tår. Som diabetiker måste man vara lite extra kärleksfull mot sina fötter. Något jag måste erkänna att jag är rätt så dålig på.

Men inget som jag inte kan bli bättre på… Hoppar nog kvällsprommisen & skämmer bort mina fötter ikväll istället.
fotbad

Återkommer så klart imorgon & berättar vad jag fick för dom. 😉

 

Kommentera

