Min utmattning del 7/7

Så var det då dags för det som blev droppen som fick bägaren att rinna över för mig…

Robins flytt! Inte själva flytten… för vi hade sedan länge förstått att han skulle få flytta hemifrån. Vi förstod ju åxå att det skulle bli fråga om att han skulle bli utlånad till en allsvensk klubb. Å då är inte Stockholm aktuellt.
Så det faktum att han skulle flytta hemifrån till hösten, det hade jag redan processat.
flyttkartonger Frågan var bara vart…. Vi hade heller ingen direkt hjälp av Robins förra agent, eller klubben han tillhörde. Ingen sade någonting.. & här pratar vi om en kille som är nyss fyllda 20 år & fortfarande bor hemma. Han har ingen aning om vad som krävs i administration när man flyttar hemifrån… alla abonnemang som skall tecknas etc.

Men så, en semester vecka på Gotland, med mamma, pappa, syrran & André… Jag, Robin & Belinda hade bestämt att de skulle komma ner till Gotland ett par dagar för att överraska mormor & morfar.  En lyckad överraskning! Alla blev tokglada när Robin & Belinda kom traskande i backen ner mot Stora Torget när vi andra var på väg vidare för ett nytt vattenhål…
stortorget gotland

Det var deras första eller andra kväll på Gotland som jag gick in på hemsidan för hockeylaget Robin representerade; å fick läsa att han skulle lånas ut, till KRIF. Då lackade jag ur… för i min enfald, så trodde jag att Robin visste, men bara inte berättat för att han inte ville ha 1 miljard frågor. Men han fick veta på exakt samma sätt som ”alla andra”!

Å jag blev så arg & så besviken! Inte på Robin, utan på hans agent i första hand, som förmodligen visste, men inte sagt något & på klubben i andra hand. Nog för att de har många spelare varje säsong, som skall kors & tvärs, säljas, köpas, lånas ut etc. Men det är en gammal, anrik klubb & de borde ha stor erfarenhet av att se till att sådana saker inte läcker ut på hemsidan innan spelaren är vidtalad!

Hade det inte varit för att Robin är den ödmjuka kille han är hade jag ringt upp både agent & klubb & läst lusen av dem. Men han är vuxen & måste åxå lära sig att stå upp för sig själv…

Det jobbiga var bara att det inte var många veckor att spela på… & snålt med information om detaljer.

Till slut blev det då denna stora, lilla detalj som golvade mig. Robin flyttade i början på augusti & hade bara en knapp halvtidslön att försörja sig på. Så självklart oroade man sig för hur han skulle klara sig rent ekonomiskt.

Men med facit i hand: Det var en vuxen kille, som klart & tydligt står på egna ben som kom hem i mitten på mars… & inte en enda gång har han bett om pengar. Inte en enda gång har han tyckt att det varit jobbigt att klara alla hushållssysslor + hockeyn. I och för sig var jag nere i Ronneby några gånger & kikade på matcher. Å självklart passade jag då på att laga lite matlådor till honom som han kunde frysa in…

Såååå då har ni fått ta del av vad som orsakat min utmattning. Kanske blev det en väckarklocka för någon…

Kram på er.

 

Kommentera

