Ibland blir det inte som man tänkt sig…

Har precis loggat ut från jobbet & är således fri resterade av denna dag.
Hade dessutom förmånen att få jobba hemifrån idag… det är så skönt! Jag får så himla mycket mer gjort, det är tystare & lugnare här hemma. Å således även lättare att fokusera… 🙂

Igår hade jag tänkt att ta en omvägspromenad hem från jobbet… Ryggan var packad med träningskläder & en lättare lunch (varma koppen) att käka tillsammans med kollegorna innan jag gav mig av hemåt…
Men kl 11.15 ringde Robin & undrade om jag kunde vara hundvakt en stund… å SJÄLVKLART hjälper jag till med det om jag kan. Så jag sköt på promenaden några timmar – i alla fall var det vad jag trodde….

theo sover

Vad är väl en PW när man får umgås med denna lurv?

När vi kom hem, var pappa här… Det är ju lite passbitar etc som skall upp innan det är helt klart, så han pysslade lite med det. Efter ett par timmar kom Robin & Belinda hem, duschade, käkade lunch & frågade om jag kunde titta till Theo medan de åkte till IKEA. Så vi hängde ett par timmar till.

När ungdomarna kom från IKEA, så käkade vi tillsammans & sen åkte vi ner en snabbis & sade hej till mamma som brutit sin arm & inte är på topp. Hon har dock fått en tid till operation imorgon… så jag hoppas innerligt att hon är piggare efter helgen.

Nu skall dock jag käka lite lunch & sen bege mig ut på en efterlängtad PW!

Kram så länge

 

Kommentera

