Söndag är vilodagen…. eller….

Söndag & anar att de flesta försöker krama ur det sista av den lediga tiden med vänner, familj & utan en massa måsten innan det blir måndag & man skall tebax till ekorrhjulet igen. Så åxå hemma hos mig…  jag vaknade tidigt idag. Men eftersom jag inte hade något planerat, så låg jag kvar i sängen alldeles för länge & lyssnade på ljudbok. Det var så skönt, att inte känna stressen över att man MÅSTE ila upp & äta frukost…
Istället blev det en stadig brunch vid kl 11.30

söndagsbrunch

Ägg, bacon, babyspenat, tomat, gurka & vattenmelon på tallriken. I tékoppen är det smoothie & så en kopp kaffe. 

Jag fortsatte lyssna på min ljudbok medan jag lagade & åt min brunch… Just nu lyssnar jag på ”Störst av allt” av Malin Persson Giolito. En rättegångsthriller som handlar om 5 ungdomar & en lärare på Djursholms allmänna gymnasium. Å något som slutar i katastrof & 9 månader senare står 18-åriga Maja inför rätta för mord.
Kan varmt rekommendera den.

 

Hade tänkt ta en låååång PW utmed Mälaren, men precis när jag började med min brunch så öppnade sig himlen & regnet öste ner… Nu fyra timmar senare har det dock slutat regna & t o m spruckit upp… & suget att promenera, som försvann i o m regnet, börjar så sakta sätta in igen. Så jag kanske bara ska byta om & bege mig ut innan latmasken kryper tebax in i min kropp.. 🙂

Gör’t, bara gör’t Pernilla…. OK!

Over ‘n out.

Kommentera

