Konsekvensen av att sova som en kratta…

Det blidde ingen lunch med flickorna på jobbet idag….

Jag har sovit typ 2 timmar inatt. Varför vet jag inte. Jag var ju trött när jag gick & lade mig & hade tagit min sedvanliga 1/4 Imovane. Jag började dock ana oråd när jag hörde ljudboken zona ut efter sina 30 min, det har typ ALDRIG hänt förut.
Nåja, jag var fortfarande vid gott mod, så jag slog på ytterligare 30 min på ljudboken… men de zonade ut de åxå. Jag orkade knappt hålla ögonen öppna, så trött var jag… men att somna??!! NÄÄÄÄÄ.

Någon gång vid 01.30 somnade jag till i ca 45 minuter… sen vaknade jag igen. Å jag var inte klarvaken, utan kände mig trött & svullen i ögonen men kunde bara inte somna om. Låg väl vaken till typ halv 4 & fick sova i dryga 30 min. Sen låg jag vaken till någon gång efter kl 5, somnade & vaknade när klockan ringde 05.50.

Så idag har det varit gaaalet svårt att fokusera, tankarna vandrar konstant iväg. Man gäspar, har ont i huvudet & har svårt att göra en sak i taget.

Så jag bestämde mig för att åka DIREKT hem & få sova middag en timme eller två… Men jag var ju inte trött när jag kom  hem, men jag satte mig i soffan & gjorde ingenting ett par timmar. Bara zappade lite på TVn.

Klockan 14.45 begav jag mig i sakta mak mot Stadsgårdskajen för att hämta mamma & pappa som varit på kryssning till Åland. Vi åkte hem till dem & åt pizza (jag tog en barnpizza). Jag hade dock satt på mig träningskläder innan jag åkte hemifrån. Så jag gav mig ut på en prommis i värmen… men hade bestämt mig för att promenera i maklig takt, utan press. Å se, jag hade så mysigt på skogsstigarna utmed Mälaren att det blev 10,3 km innan jag var hemma igen.

Så nu blir det dusch & sen skutt i säng… men avslutar med några bilder från promenaden… Jag blir alldeles hänförd av vilka vackra omgivningar jag bor i. Å de finns alldeles runt husknuten.

jag på promenad

Det är så lugnt & fridfullt i skogen, utmed Mälaren…

eka på stranden

 

 

mälaren i kvällssol

Mälaren i kvällssolen

lilla röda huset

 

runkeeper

Kommentera

