Ligger redan efter med mina 10000 steg om dagen…

Halloj,

Jisses, vilken fart det varit de senaste dagarna… det är verkligen full fart här hemma. Renoveringen går framåt. Nu sitter alla vitvaror på plats, alla skåp, dörrar & hyllplan är på plats… Jag lär få flytta något hyllplan när jag börjar plocka in skålar & sånt. Men det är vad som är kvar; att plocka in i skåp & lådor, diskmaskinen är inte riktigt inkopplad, det skall upp belysning & vägguttag under överskåpen, bänkskivan skall limmas & ”silikonas” & så skall kröningslisten upp.
Sen är det målning, tapetsering & dit med golv- & taklister. *PHEW*

Mamma & pappa har varit här & jobbat & plockat ända till kl 19 på kvällarna. Å då är det inte tal om att ge sig ut på promenad.. så jag ligger lite efter i promenerandet. Men jag har gett mig själv respiten – att så länge jag har gått 10000 steg per dag i genomsnitt under juni månad, så kommer jag att anse mig ha klarat målet. 🙂
10000 steg per dag

I måndags gick jag 10.141 steg, i tisdag ynka 797 steg, igår gick jag 5322 steg & hittills idag har jag gått 5496 steg. Det gör att jag ligger 18.244 steg EFTER… så jag anar att det kommer att bli låååååånga promenader i helgen.

Nåja, det får vara som det är… renoveringen måste ju lixom göras. Å det jag kan hjälpa till med, det hjälper jag till med.

Nu ska jag plocka upp ett par kartonger till tror jag, men kl 21 ska jag släcka lampan & sussa…

Lämnar er med en bild från min regniga promenad till jobbet i måndags….
regnpromenad

Ta hand om er.

Kram Pernilla

Kommentera

