Varför jag inte höll mitt löfte om gårdagen.

Halloj vänner,

Jag lovade att jag skulle ha skrivit om mitt besök hos KBT-Stina igår. Men det blev full fart…
Dagen började med att jag rullade ur sängen alldeles för send, så jag messade syrran & meddelade att jag skulle jobba  hemma. Ett superskönt beslut! Å även om tankarna på att jag ”måste ta mig till jobbet – för att visa att jag faktiskt försöker”, malde i huvudet, så satte jag mig i soffan med en kopp kaffe & sade vänligt till mig själv: – Du jobbar inte MINDRE för att du jobbar hemifrån. Tvärtom vet jag att jag får oerhört mycket mer gjort när jag jobbar hemma än när jag är på kontoret. Å du behöver inte visa nåt eller prestera nåt för någon annan än dig själv.
Sen lade jag alla dåliga tankar åt sidan & tog itu med dagens jobb. Å när mina 4 timmar var över, så klappade jag mig själv på axeln (fysiskt) & sa; – Se så mycket du fick gjort idag! Bra jobbat Pernilla.
great job
Jag hade inte haft datorn avslagen många minuter förrän pappa plingade på dörren. Han hade tagit med sig släpet för att vi skulle åka till soptippen med en massa skräp från köksbygget… 2 vändor blev det. Å skönt att få jobba med kroppen en stund. När vi kom tillbaka från andra vändan på tippen, var Robin hemma. Så han & pappa satte fart att fortsätta med köket. Å efter någon timme kom mamma upp & hon & jag åkte på tapetjakt… JISSES vad svårt det är att föreställa sig en liten tapetvåd på ca 50x50cm på en hel vägg eller ännu värre i ett helt rum!
Men vi lyckades nog hitta tapet till köket, hallen, vardagsrummet & Robins rum. Men jag skall nog kika runt lite till & se vad jag kan hitta, om någon tapet kommer att bytas ut eller om ”lagda kort ligger”.

När vi kom tillbaka hem hade pappa & Robin lyckats få in bägge ugnarna, kyl & frys, samt monterat på dörrarna på kylen & frysen. De ska ju vara integrerade, så det var lite pyssel. Vid strax efter kl 19 så åkte Robin till sin pappa & jag, mamma & pappa gick bort till pizzerian som ligger ca 100 m från mig & käkade.
När jag kom hem en timme senare var jag helt sänkt & slocknade i soffan före klockan 9.

Vaknade till vid 21.30 & zappade på TVn ett par timmar innan jag gav upp & hånglade upp John Blund. Så himla skönt.
Vaknade utvilad vid kl 8 i morse & skulle bara dra mig en liten stund…. nästa gång jag slog upp mina ljusblå stod klockan på 09.30!!

För att inte göra detta till världens längsta inlägg, så kommer mötet med KBT-Stina i nästa inlägg…

Kram på er

// Pernilla

Kommentera

