Jag rymde iväg på långhelg…

Halloj Finingar,

Förlåt min frånvaro…
Jag bestämde mig för att rymma från byggkaoset i torsdags morse & åkte med Lena till hennes landställe i Hallstavik över helgen. Jag hade ju tagit ledigt på fredagen, så det skulle bli en efterlängtad låååånghelg. Min tanke var dock att blogga från mobilen, för att hålla er uppdaterade, men det blev bara inte av…

Vi hade fullt sjå att njuta av det härliga vädret, bada bubbelpool, äta middag med deras grannar, grilla, dricka bubbel, dricka vin & framför allt: BARA VARA. Så nedan kommer nu den korta versionen av långhelgen med Lena.
Skogspromenad utmed fårhagen

På torsdagen tog vi en eftermiddagspromenad i området där de har sitt hus… vi passerade gröna fält av liljekonvaljblad med knoppar som bara väntade på att få lapa lite sol för att slå ut… & gullvivor i drivor.
Eftersom vi inte träffats på sååå länge, så hade vi mycket att prata om. Så när solen gått ner, tog vi med en flaska vin in i uterummet, lyssnade på musik & skvallrade ikapp.
kvällsvin i uterummet
På fredagen åkte vi till Älmsta för att handla lite blommor som Lena ville plantera i paviljongen… Vi handlade även lite sill & potatis. Jag fick ett plötsligt sug efter matjessill & färskpotatis, så klassisk sillunch ordnades till dess Lenas svägerska Pia anlände på eftermiddagen. På kvällen var vi bjudna på grillmiddag hos grannen som bor tvärs över gatan. De hade även bjudit över några andra grannar, så vi var ett gäng på 10-12 st som bjöds på 3 rätters. Så himla mysigt.

På lördagen tog vi en promenad runt en gammal travbana i området… i gassande solsken gav vi oss av. Så skönt att få ”gå av sig” lite…
Å när vi kom tillbaka till huset, så kirrade vi till ytterligare en sillunch med resterna från fredagen. Sedan kom en kompis till Pia ut. Å helt plötsligt var vi fyra tjejer…
Vi tog en varsin öl med oss & gick ner till bryggan… så himla mysigt.
vid havet

Alltså jag & vatten…. jag kan sitta & titta ut över vattnet hur länge som helst & bara känna lugnet sakta byggas upp inom mig. Jag måste nog bli bättre på att ta mig till vatten sätta mig & bara lyssna till vågskvalpet. Det är något oerhört meditativt med vatten.

På kvällen grillade vi kycklingfilé & majskolvar & gjorde potatisklyftor & sallad till. Supersmarrigt! Å när solen gick ner, så gick vi in & spelade spel ett par timmar innan vi gick & lade oss.

Det var en grymt mysig helg! Att få träffa Lena, som jag inte träffat på så länge, få skvallra ikapp, det är som balsam för själen. Hon är ju min ”partner in crime”. Att få slippa byggkaoset var nyttigt. Det tär oerhört på att gå runt här hemma i ett konstant kaos. Att sen som pricken över i:et få strålande solsken hela helgen gjorde ju ingenting. Önskar bara att helgen varat ett par dagar till…. avslutar med ett bildkollage på en del av maten som njutits i helgen:

Matbild från helgen

Men nu är jag hemma, en ny arbetsvecka har börjat & idag var det inga ”byggjobbare” här när jag kom från jobbet. Pappa & mamma kom dock förbi med en fläkt som pappa hittat & som skulle passa i mitt nya kök…. men i övrigt har det inte hänt nåt.

Robin har åkt till sin pappa för några dagar, så jag är själv hemma… lite skönt att bara få skrota runt & göra vad man vill. Så jag har ÄNTLIGEN färgat mitt hår. Å när detta inlägg är postat, så ska jag nog krypa ner i sängen.

Imorgon är det läkarbesök… min sjukskrivning går ut imorgon. Så jag behöver träffa Dr Jan för att se hur vi skall gå vidare.

Nu blir det axelövningar från naprapat Daniel på Joylife, sen mediation & efter det ska jag minsann hångla upp John Blund.

Natt natti på er.

// Pernilla

Kommentera

