VM-Guld & renovering… bra kombo.

Halloj på er,

Hoppas ni mår lika bra som jag efter gårdagens VM-guld i ishockey! Vilken grej! En så jämn match… både förlängning & straffar. Det var verkligen en nervkittlande final.
VM-guld 2017

Jag var så uppe i varv över guldet att det var lite svårt att komma till ro & jag somnade nog inte förrän klockan var närmare 01 i natt. Å det är ju inte alls bra för mig i mitt mående… jag är galet beroende av mina 9 timmars sömn & i natt blev det bara 5 timmar. Inte konstigt att jag idag slocknade som ett barn klockan 17 idag & vaknade upp 30 min senare. 🙂

Jag promenerade i alla fall till jobbet i morse. Det var skönt att promenera & bara ha en kofta över min tunna tunika. Kanske har försommaren kommit för att stanna…

När jag kom hem hade pappa & min farbror skruvat & hängt upp alla skåpstommar i köket. Nu ska de bara riktas in med vattenpass & sedan sättas på den exakta plats där de skall sitta. Sedan skall det göras hål i bakstyckena för avlopp, el & vatten.
Å på onsdag kommer bänkskivan & väggskivan… så min förhoppning är att det finns fungerande diskmaskin & spis på onsdag, så att vi kan börja laga mat igen.

köksrenovering

Det är inte lätt att leva i detta bygge just nu… jag får hämta vatten & diska i handfatet i badrummet. Vi kan inte laga mat, så ikväll åt vi sallad & en färdiggrillad kyckling till middag. Det funkar ju i några dagar… & jag är grymt tacksam för att min syster & mina föräldrar bor i närheten. För jag har lånat syrrans dusch i förra veckan, då jag inte tyckte pappa skulle behöva komma upp till mig enbart för att kirra så jag skulle kunna duscha. Å i helgen har jag varit hos mamma & pappa & grillat…

Det värsta är nog ändå röran…. jag har fortfarande typ 900 kg parkettgolv, en mikrovågsugn, en ugn, en induktionshäll & en diskmaskin i vardagsrummet… tillsammans med pappas alla verktyg.

vardagsrum

Å i hallen har jag kaffebryggare, micro, vattenkokare & sodastream…
hallen

Men jag försöker se det som att det är ett par dagar kvar, sen kan man använda köket… & då är åxå den ”största/värsta” delen av renoveringen gjord. Så jag ser ljuset i tunneln…

Nu är det i a f diskat & dammsuget efter dagens jobb. Å lite tvätt har jag åxå vikt.

Jag har åxå gjort dagens övningar för att öppna upp i axlar & skuldror… de övningar jag fick av naprapat Daniel på Joylife att göra VARJE dag till dess vi ses igen, på onsdag.

Nu skall jag hoppa i säng… köra kvällens meditation & hoppas sedan somna gott.

Natti natti på er

Puss & kram

 

Kommentera

