Jag har varit på botten & vänt… igen.

Hallå Finingar,

Förlåt för min frånvaro, men det har varit några extremt jobbiga veckor rent mentalt… & så pass att det även påverkat mig rent fysiskt. Jag lovar att berätta, men just nu är det för tätt inpå, så ge mig lite tid…

Men nu har jag fått lite konstgjort andning & skall försöka hitta tillbaka till livet igen.

hold on pain ends

Jag har saknat att skriva av mig här på bloggen något fruktansvärt, men orken har helt enkelt inte funnits. Men nu skall jag se det som en del av min dag… att skriva av mig lite om tankar, framsteg, bakslag & resultat. Det är så skönt att sätta saker på pränt.

Dessa veckor av frånvaro har varit en bergochdalbana. Både med mat, motion & återhämtning.

Robin har börjat äta efter ett kostschema som utesluter kolhydrater & jag bestämde mig för att haka på. Å på 2 veckor tappade jag 2½ kg, vilket gjorde mig överlycklig eftersom vågen stått still några veckor nu… men jag har inte motionerat överhuvud taget. Å nu har jag tyvärr gått upp de kilona igen.
startlinjen1
Men nu är det back to basics, på ALLA plan!

Å jag skall försöka hålla det simpelt:
1. Frukost, lunch & middag + 2 mellanmål (å då fortsätta med Robins kolhydratsfria kost)
2. Promenad till & från jobbet varje dag + långpromenad lördag & söndag
3. Meditation varje dag. Jag använder gratisappen ”Calm” som finns i appstore
4. Gå & lägga mig så att jag får mina 9 tim (just nu) sömn varje natt

Sen hoppas jag kunna modifiera detta lite grand om en vecka. Promenaderna är för att lixom komma igång igen… att återigen få in vanan att röra på mig. Att långsamt vänja kroppen vid rörelse & väcka den till liv. Å i en förlängning vill jag tebax in på gymet, med ett ordentligt träningsprogram, jag vill komma igång med yogan på allvar & så vill jag komma igång med löparprogrammet som jag hittat. Där man på 6 veckor ska ”lära sig” att jogga 5 km på  veckor.

Jag ska fixa det…

Nu skall jag gå & handla lite… André kommer hem en sväng efter jobbet & vill kika på fotbollen här.

Kram på er.

Kommentera

