Det går inte att blunda för signalerna längre…

Jo tack, signalerna på mitt bakslag blir tydligare för varje dag. Å det går inte att förneka längre… det går inte längre att säga; Ikväll går jag & lägger mig tidigt & sen rensar jag kalendern ett par dagar framåt, så piggar jag på mig.

Varningssignalerna jag brottas med:
Jag är obeskrivligt trött… trots att jag sover 8-9 timmar per natt.
Jag har tics i vänster öga…
Jag är mer gråtmild än någonsin… tårarna bara kommer, utan att jag vet varför.
Jag har svårt att koncentrera mig längre stunder
Jag har svårt att arbeta strukturerat
Jag har svårt att ta tag i saker som kräver mer engagemang & koncentration än normalt
Jag har ont i magkatarren, trots att jag äter medicin mot det
Jag har diarréer & är förstoppad om vartannat
Jag har ofta huvudvärk igen
Jag har ont i nacken näst intill dygnet runt

Så, det är dags att återigen rensa almanackan & att-göra-listan & börja om från början. Det är återigen dags att lägga upp en enkel plan för både vardag & helg, där jag äter regelbundet, motionerar måttligt varje dag, får tid för vila, återhämtning & lite meditation eller yoga samt ser till att jag får mina 9 timmars sömn varje natt.

Sen är det bara att hoppas på att jag hittar en någorlunda balans snart… för så här vill jag inte må. Man känner sig så skör… som om man skall gå i tiotusen bitar bara någon tilltalar en.

Nu skall jag göra kväll & försöka komma i säng lite tidigare.

Kram på er.
körsbärsblomningen

 

Kommentera

