Lååångfredag…

Halloj Finingar,

Glad påsk! Hoppas att ni passar på att umgås med nära & kära nu när det är några dagar ledigt. Glöm bara inte att åxå hitta tid för vila & återhämtning…
glad påskOm jag skall försöka summera vad jag gjort sen vi sågs sist (i söndags), så åkte jag, min syster & mina föräldrar till Alvesta i måndags lunch för att på tisdagen närvara vid min farmors begravning. Efter begravningen på tisdagen så bar det av hemåt…

Å resan, begravningen & allt runt omkring påverkade mig mer än jag anade. Eftersom jag har ett bakslag just nu, är väldigt trött & även får mina slängar av ångest så hade jag räknat med att jag skulle bli trött.
Men så trött som jag varit denna vecka, har jag inte varit sedan i oktober, när jag blev sjukskriven. Jag har åxå varit (& är fortfarande) precis lika gråtmild som då. Det är helt galet… på sätt & vis känns det som att vara tillbaka på ruta ett. Men jag vet nu vad jag behöver göra.
Å jag ska göra det igen… igen… & igen:
Se till att få vila & återhämtning. Se till att komma ut i friska luften & även börja om med meditationen & yogan. Jag har ju inte mediterat eller yogat på över 3 veckor.
Å sen behöver jag få rensat & städat här hemma…
återhämtning

Så det är väl vad jag skall ägna påskhelgen åt; att vila, promenera, meditera, yoga & städa. Men utan press & stress. Jag ska ju åxå se till att umgås med min härliga familj!
Imorgon ska vi (mamma, pappa & syrran) åka & hälsa på min mammas moster i Eskilstuna, på söndag skall vi äta påskmiddag hos mamma & pappa. Å på måndag har AIK & Hammarbysupportrarna i familjen styrt upp en derbyeftermiddag hos mamma & pappa. Jag kommer att vara med & sköta markservicen, för jag håller ju inte på något av lagen som spelar. 🙂

Just nu är jag ensam hemma. André & Josefin är på Josefins lantställe i Småland över påsk. Robin är i stan & käkar lunch med en kompis & Belinda är & uppvaktar en kompis som fyller år. Så det blir en halvtimme till i soffan, sen ska jag nog röja lite här hemma.

Kram på er.

Kommentera

