När hjärtat kokar över av kärlek & stolthet…

God förmiddag finingar,

Hoppas att ni haft en lugn & stillsam helg med era nära & kära.
Jag hängde med mamma & pappa hela dagen igår åxå. Mamma & jag var först & handlade ingredienser till den lunch hon skall bjuda sina drygt 50 kollegor på, sin sista arbetsdag innan pensionen, på onsdag. Å eftersom vi kommer att åka bort på måndag & inte kommer hem förrän tisdag kväll, så valde vi att förbereda, det som förberedas kunde igår….
pajer in the makin

Så hela dagen & halva kvällen ägnades åt att baka pajer. Å när vi var klara, så sjönk vi ner i soffan med ett par glas vin & kikade på Ocean’s Thirteen. Å när den var slut, så ramlade jag upp för backen hemåt… summa sumarum, en fantastiskt mysig dag i älskat sällskap. Så skönt att få göra något tillsammans, efter det fruktansvärda som hände i fredags.

André praktiserade sin sista natt på polisstationen i Katrineholm i natt… & jag har varit en smula orolig för hans val av yrke, med tanke på hur polisernas arbetsmiljö utvecklats de sista åren, med bl a stenkastning.
Men efter alla bilder som spreds på sociala medier igår på polisbilar som var överfyllda med blommor. Allmänhet som spontant gick fram & tog poliser i hand & kramade om dem som tack för deras insats, så känner jag bara en grym stolthet över hans val. Han skall bli en av dem som offrar sig blint för att vi andra skall kunna känna oss trygga i vårt samhälle. Han skall bli en av dem som springer rätt in i kaoset när vi andra flyr från det… så imorse, när jag klev upp & såg hans dammiga kängor på hallmattan, så fylldes mitt hjärta av kärlek, lugn & stolthet.
kängor i hallen
Idag skiner solen, mitt hem ser ut som om en tornado dragit igenom här… tvättkorgen är full, fönsterna är galet smutsiga, (då de inte blev putsade i höstas eftersom jag var som sjukast då). Altanen skulle behövas tvättas av & ställas i ordning, balkongen lika så… Dessutom skulle jag behöva ägna mig själv lite uppmärksamhet; färga håret & bada fötterna t ex.  Jag har redan konstaterat att jag inte kommer att hinna med allt… eller ens orka. Men en påtår, en frukostsmörgås & lite planering ska nog ordna en bra att-göra-lista för dagens hemmafix.

Kram på er.

Kommentera

