Alive ‘n kicking – i alla fall nästan…

Oj oj oj det är hela tre veckor sedan jag skrev sist….

Förlåt! Men det har varit kämpigt ett tag… eller rättare skrivet, det ÄR kämpigt.

Jag har fått ett litet bakslag & kämpar just nu mot ”minsta motståndets lag” vad gäller precis allt. Från att gå upp på morgonen & ta sig till jobbet, till att laga mat & motionera.
Å jag är trött… så obeskrivligt trött. Varje eftermiddag när jag kommer hem från jobbet, så slocknar jag på soffan i ca 40 minuter. När jag sen vaknar är det ett krigande med mitt inre jag för att inte gå & borsta tänderna & gå & lägga mig redan kl 17…

Varför har jag då hamnat i ett bakslag?
Helt ärligt, så vet jag inte… & jag lägger ingen vikt vid att forska i varför. Jag har konstaterat att jag har ett bakslag & måste nu se över mina dagliga rutiner för att få mer tid till vila & återhämtning. När jag googlat utmattningssyndrom, så har jag lärt mig att bakslag lixom hör till… & det är inget konstigt med det. Så jag ska försöka lära mig att tolka symptomen & lindra bakslagen.

När jag träffade min husläkare för ett par veckor sen, så berättade jag om bakslaget. Han frågade då om jag ville gå ner i tid, men jag tackade nej… jag sa att jag skulle försöka kriga på några veckor till. Men blev det värre skulle jag höra av mig.
Så han sjukskrev mig fortsatt på 50% till den 18 april.

Jag har åxå fått träffa en KBT-terapeut, Stina. Vi har bara träffats en gång, men jag hoppas få med mig nycklar & strategier för hur jag skall ”tackla livet” & lära mig att vara mer snäll mot mig själv… Första mötet fick jag berätta om varför jag var där & vad jag ville med besöken.
Jag ser verkligen fram emot att träffa henne igen nästa vecka.
Eftersom jag gav henne ett exempel på hur jag hela tiden prioriterar bort mig själv på ren rutin… & exemplet gällde yoga, något jag velat börja på sedan jag blev sjuk. Men jag kommer aldrig till skott… Då gav hon mig i uppgift att yoga 2 ggr/ vecka till dess vi ses igen.

Jag hade således tänkt yoga ikväll, men jag är så galet trött att jag klurar på att ta en Imovane & gå & lägga mig senast kl 20, så jag får lite extra sömn…
Så jag tar nog & yogar imorgon istället. 🙂

Kramis

 

Kommentera

