Dagens riktiga lågvattenmärke…

Halloj Kompisar,

Nu gör jag något, som jag lovat mig själv att försöka undvika i största möjliga mån: Jag tittar på hockey & skriver detta inlägg samtidigt.
Å att göra EN SAK I TAGET, är något jag lovat mig själv att försöka hålla så långt det är möjligt.

Då är inte detta så himla schysst mot mot själv… men det är ju så spännande i hockeyn. Djurgården leder över Leksand med 4-0. Å Djurgården behöver vinna för att ta sig till slutspel.  Å jag vill ju så gärna dela med mig av dagen till er….

Nåja idag hade jag en tid hos Dr Bo, min psykolog…
Å eftersom det kommit typ 3 cm snö i den kungliga huvudstaden idag, så var det lite kaosartat… min tunnelbana blev stående i 5 min pga strömavbrott. Sååå typiskt när jag för FÖRSTA gången tar en t-bana m skall ta mig till Dr Bo med endast 10 min marginal. Har alltid varit där i god tid de andra 8 gångerna…

Men när jag pinnar på i snömodden, med näsan i backen, för att se vart jag kan placera mina gympaskorbeklädda fossingar, så hör jag hur en bil tvärbromsar strax framför mig… (inget ovanligt i citytrafiken). Men sen hör jag hur bilen kör över något… för jag hör en hård, men dov duns… å tittar upp & hinner precis tänka tanken; – Det där lät som om någon blev påkörd! när jag hör en hund skrika & sekunden senare ser jag hur den far i väg som skjuten ur en kanon, hela tiden med ett hjärtskärande skrik.
Den kryssar för att undvika alla människor som försöker hjälpa den chockade hussen.

Å jag ser den gula taxibilen som just kört över hunden, svänga in till vägkanten för ett par sekunder… innan det fega kräket svänger ut igen & ger sig av i Stockholmstrafiken.
Som tur var hade jag sinnesnärvaro nog att memorera registreringsnumret.
Jag vänder mig om & springer de ca 100 metrarna till hundens husse, där han står med sin hund i famnen. Bägge är ordentligt omskakade. Hunden sitter i husses famn & skakar som ett asplöv & bara stirrar framför sig…. Å husse hittar inte ord, han är förvirrad & oerhört chockad. – Jag fick fatt i regnumret, sa jag. Om du tar upp din telefon, så kan du skriva ner det.

Jag lämnade regnumret till honom & sade åt honom att åka direkt till veterinären med hunden & se till att han själv höll sig varm & fick i sig lite vatten eller kaffe. Å att han skulle ringa någon som kunde komma & hålla honom sällskap. Det kom ut en tjej från en butik där vi stod & tog in hunden till sig…. jag fick uppfattningen att hon & hundens husse kände varandra, så jag lämnade & kilade med raska steg genom Humlegården mot Dr Bo.

Men när jag lämnat husse & hunden, så började jag skaka i hela kroppen… jag hyperventilerade & tårarna rann. Anar att min chock kom då… så jag var tacksam att målet med min promenad var Dr Bo!

Men HUR I HELA FRIDENS NAMN kan man köra på någon & sedan bara sticka??!! Jag hoppas innerligt att husse polisanmäler & att taxichauffören åker dit.

Det var fanimej århundradets low point!!!

Ta hand om varandra

Kram Pernilla

Kommentera

