En helt vanlig onsdag & kreativa hjärnan poppar idéer som popcorn

Imorse låg jag kvar lite för länge i sängen…. det betydde att jag fick välja mellan att packa ner havregryn & äppelmos i ryggsäcken & promenera till jobbet. Eller äta frukost hemma & lifta med syrran till jobbet..

Jag valde det första alternativet! Å jag är sååå nöjd med det. För det betyder att jag med promenad tur & retur jobbet, fick ihop 4,7 km promenad idag. Så härligt, trots det grådaskiga vädret…
Det är så underbart att jag kommit till den punkten att även en promenad i grådaskigt väder är skön. Jag fokuserar på den friska luften jag andas in genom näsan… jag lyssnar på ljuden omkring mig & jag låter tankarna härja fritt. Igår duggregnade det t ex en smula när jag promenerade hem & att känna regnet mot kinderna var härligt. För några månader sen, ja t o m för bara ett par månader sen, så hade jag struntat i promenaden om det var grådaskigt väder.

Eftermiddagen här hemma har jag ägnat åt att rensa papper. Riktigt skönt att få det gjort!

Å när jag nu haft några positiva dagar, med galen ”crazy-dans” medan jag städade badrummet & mycket skratt, så sätter åxå den kreativa delen av min trötta hjärna igång att jobba.. Å det är med skräckblandad förtjusning jag försöker notera alla idéer som ploppar upp som popcorn i huvudet. Hoppas bara att jag nu, till skillnad från förr har modet att ta tillvara på dem & göra något av dem!

Killarnas rum är fortfarande ostädade… men anar att de inte kommer att städa sig själva så det kan jag ju ta itu med i helgen. 🙂

Hmmm… när jag nu läser igenom detta inlägg, så slår det mig; Jag har nog nästan fått kläm på detta med att ”leva i nuet & göra saker för min egen skull”. Det känns riktigt djävla fint!

Nu ska jag gå & duscha & sen skutta i säng. Klockan är ju mitt i natten för att vara mig (som brukar gå & lägga mig kl 21).

Suss gott & peace out

// Pernilla

Kommentera

