Jag är sååå glad att du kommit in i mitt liv igen…

Tjingeling…

Hur påverkas ni av musik?
Jag lyssnar på det mesta i musikväg & har alltid lyssnat på musik & mitt val av musik påverkades tidigare starkt av mitt humör. Sedan jag blev sjuk, eller till & med ett bra tag innan dess åxå (kanske flera månader), så slutade jag att lyssna på musik. Inte ens min ”Happy Feeling”-spellista på Spotify lyssnade jag på.
Jag tyckte musiken ”blev för mycket”, det var för mycket olika ljud på en gång… & det stressade mig något galet. Det gjorde att jag inte ens lyssnade på radion under en lång tid.

Någonstans i mitten av min sjukskrivning så hade jag svårt att sova, till & med efter att ha tagit Imovane. Så jag laddade ner 8-10 låtar med SPA-musik & havsljud från Spotify. Dessa lyssnade jag på några kvällar när det var svårt att sova… det fungerade kalasbra.

Å efter det har jag lixom känt suget efter musik mer & mer… men jag har inte vågat.

Men i fredags när jag var ute med Lena, så spelades det så klart musik… & det gjorde mig glad. Oerhört glad… & jag riktigt kände hur jag saknat den… musiken.
Påföljden har blivit att jag, mamma & syrran satt & sjöng i bilen under vår roadtrip Stockholm-Borlänge-Stockholm i söndags. Min Spotify har gått varm om mornarna när jag gjort mig i ordning för jobbet &  på kvällarna när jag duschat & gjort kväll.
Idag blev det min ”Happy Feeling”-spellista medan jag gav mig i kast med att städa badrummet. Å JISSES vilken tur att jag var ensam hemma…. för jag har ful-dansat & sjungit… nästan mer än jag städat. Å JISSES2 vilken ”Happy Feeling” jag har i kroppen nu!

Åååå jag är så glad att du kommit in i mitt liv igen musiken!

Kramis på er.

// Pernilla

 

 

Kommentera

