Sena kvällar, mycket att processa & besluta…

Halloj,

Nu har det gått alldeles för många dagar sedan vi hördes sist igen. Men det har gått i ett…
Men nedan ska jag försöka sammanfatta dagarna som gått sen sist hyfsat kortfattat:

Lördag 18 feb -då skulle jag ha träffat Petra, men vaknade med ett sånt pannknack att jag låg däckad i soffan större delen av dagen. Framåt kl 15 gav jag mig ut på en mysig promenad utmed Mälaren.
promenad-vid-malaren

 

 

 

 

 

Det är sagolikt vackert att gå den 5-7 km långa sträckan & HEEEELA tiden se vattnet i Mälaren.

Söndag 19 feb – Då kände jag mig något piggare. Pappa ringde & det slutade med att vi åkte till IKEA å tittade på kök till min renovering. Vilka jobbiga (men galet roliga) beslut! Efter IKEA, kikade vi på Robins match hemma hos mamma & pappa…

Måndag 20 feb – Så var det ny arbetsvecka… Men med Söndagens IKEA besök blev det en del att processa. Så det blev raka spåret hem till soffan efter jobbet…

Tisdag 21 feb – Var det sånt snöslask när jag slutade att jag ringde till mamma & frågade om hon var på Maxi (som hon pratat om tidigare). Å det var hon, så jag promenixade dit & liftade sen med henne hem, när hon handlat klart. Ett par timmar senare kom hon & pappa & hämtade mig, så åkte vi till IKEA & ritade kök… JISSES vilken process.
Vi kom till IKEA strax innan kl 16 & vi blev tvungna att avsluta när de stängde kl 20.
Mitt huvud var sprängfullt… massor att processa & besluta. Så det tog ett tag att varva ner. Somnade inte förrän framåt kl 1!! Jag som är van att gå & lägga mig kl 21…

Igår hjälpte jag min mamma som hade en tid för ett mindre ingrepp under lätt narkos… så jag körde henne till doktorn på förmiddagen. Men ingreppet blev försenat, så jag åkte tillbaka till jobbet & jobbade ikapp tiden jag låg minus. Å vid halv 4 åkte jag sedan & hämtade henne. Sen hem & laga mat snabbt, för att sen åka tillbaka ner till mamma & pappa för att titta på Robins hockeymatch. Den var slut vid halv 9, då tog jag en prommis hem (skuttandes mellan allt snöslask). Låg nog i sängen vid kl 22.30.

Så idag är jag galet trött – har dessutom idag haft möte med min nya chef, min gamla chef, HR-chefen & min rehabcoach… Det blir mycket prat om gammalt & nytt mående. Vad som förbättrats & hur jag ser på framtiden…
Det är återigen galet mycket att processa. De där mötena triggar ju tankeverksamheten något enormt. Lägg till det alla köksplaner, som vi dessutom behöver sjösätta denna vecka + bristen på sömn…

Jag hade tänkt att börja helgstäda hemma idag. Men helt ärligt! Jag har faan inte orken… inte just nu i alla fall. Kanske senare….

Nu blir det nog en halvtimmes powernap under filten.

Kramis

Kommentera

