Jag var grym igår… idag var det tunga ben

Halloj Finingar,

Jo, jag var rätt så mör i tisdags… men jag tog mig själv i kragen igår.

Jag började med en omvägspromenad hem på nästan 6,5 km. Det var skönt att gå i solskenet…
promenad-15-feb… & efter att ha messat lite med en kompis, som rekommenderat att jag skall dricka ett glas ljummet vatten med pressad citron & en nypa havssalt i, så gick jag inom affären & införskaffade 4 citroner & havssalt.

När jag kom hem, så käkade jag lite lunch & sen tog jag en dusch. Efter det, så tog jag faktiskt tag i den rena disken & fyllde sedan på diskmaskinen med smutsig disk & torkade av bänkarna i köket. Så skönt när det är gjort!g! Jag plockade även ur torktumlaren, men lade in kläderna bland den andra rena tvätten att ta itu med idag…

Sen käkade jag middag & gick ner till mamma & pappa för att titta på Robins hockeymatch hemma hos dem. Så jag knatade ihop nästan 11km & 14197 steg!!! Jag är fantastiskt duktig!
langd-steg-15-feb

Men idag var det tunga steg hem…. promenerade raka spåret hem, för jag hade bokat att gå ut  & gå med mamma på eftermiddagen idag. Men precis när vi bestämt mötestid, så öppnade sig himlen… så nu väntar vi på att det skall sluta regna… under tiden så ska jag nog vila en stund. Å sen ta rätt på den däringa tvätten som ligger på min säng… & kanske t o m byta lakan!

Vi hörs senare

Puss & kram

// Pernilla

Kommentera

