Sova som en kratta & dejta på fel sida marginalen…

Halloj Finingar,

Måndag & en ny härlig vecka, med nya härliga möjligheter. 🙂
jag-den-3-febBild från prommis hem fr jobbet.

Jag tänkte att jag till denna vecka skulle försöka att halvera dosen av mina insomningstabletter ytterligare & bara ta 1/4 tablett till kvällen… sagt & gjort. Började redan igår kväll… men har sovit som en kratta!
Å jag föll in i PRECIS samma sömnmönster som innan jag fick dem utskrivna: jag sover 75 min (ganska exakt), ligger vaken i ca 30 min, sover 75 min & ligger vaken i ca 30 min. När jag vaknade kl 05 i morse, var det helt omöjligt att somna om… provade att ”andas i en fyrkant”, jag lyssnade på Havs- & SPA-ljud på Spotify… inget hjälpte, så kl 05:30 klev jag upp. Men jag tänker inte ge upp. Tänker att jag ikväll skall börja släcka ner hemma & sänka ljudet på TVn kl 20 & sen ta min 1/4 Imovane & försöka gå & lägga mig kl 21.

Håll tummarna för att det fungerar bättre inatt..

Som vanligt på måndagar, så är det dejt med vågen… så åxå imorse! Å den visade faktiskt -1kg på 6 dagar. Jag blev galet stolt & lite besviken på samma gång… för veckans vikt visade att jag har ETT ynka hekto kvar till första delmålet! Snacka om att balansera på marginalen…
En kort sekund tänkte jag ta ut segern i förskott & köpa med mig tulpaner hem från Södermalmstorg idag. Men ICKE – ingen belöning förrän målet uppfyllts. Så tulpanerna får stå kvar på torget… & förhoppningsvis får de följa med hem nästa vecka.

tulpaner

Jag ÄÄÄÄÄLSKAR tuplaner.

Imorgon ska jag till min psykolog, Dr Bo på eftermiddagen. Vi har sparat våra tre sista samtal till dess jag börjar jobba igen… för att se hur det funkar. Å hittills tycker jag att det funkar bra! Så klart är jag oerhört trött när jag kommer hem… & orkar egentligen inte så mycket mer. Men jag hoppas det skall bli lite lättare för var dag som går…

Nu är det dax att börja släcka ner lysen & skärmar här…
Vi hörs imorgon igen.

Kram Pernilla

Kommentera

