Tebax på jobbet

Halloj vänner,

OJ OJ OJ, var det en hel vecka sedan jag skrev sist?! Förlåt för att jag inte skrivit tidigare. Tiden bara springer iväg….
Det har varit en del att stå i några dagar + att jag åkte ner till Ronneby, för att hälsa på Robin ett par dagar.

Men nu är jag tillbaka…. & idag har jag även jobbat min första dag sedan jag blev sjukskriven den 5 oktober… Jag är fr o m idag sjukskriven på 50% & skall försöka jobba måndag-fredag kl 8-12. Jag tror & hoppas att det skall gå bra.
När jag kom i morse var det rena rama kramkalaset & det stod en fin blomma på mitt skrivbord & väntade på mig med ett kort där det stod: Välkommen tillbaka önskar AQM.
Det kändes lite konstigt att sätta sig vid sitt skrivbord… både pirrigt & hemtamt på samma gång.

Just nu  känns det som om 4 timmar är lagom. Jag måste bara komma ihåg att tänka på återhämtning & att vila när jag kommer hem. Så denna & nästa vecka har jag inte bokat något efter jobbet (förutom en tid hos psykologen, Dr Bo). Detta för att jag verkligen vill ge mig själv lugn & ro efter jobbet. Å bara göra sådant jag själv orkar med.

Idag hade jag tänkt gå en liten omvägspromenad hem från jobbet, men det blåste riktigt kallt & jag hade inte tillräckligt med kläder på mig…. så jag nöjde mig med en prommis till & från jobbet. Men klurar på att packa med gymkläder imorgon, så kan jag gå inom gymet en stund efter jobbet…

Nu skall jag ta en lång dusch & krypa ner i min onepiece.

Kram på er

// Pernilla

 

Kommentera

