HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY GIRL…

….åååå vad jag är glad. Kunde jag hjula eller slå en frivolt, så hade jag garanterat gjort det.

Det började med dejten med vågen imorse… & sen har det har bara fortsatt….

Jag gav mig ut på en prommis i solskenet;
tisdagsprommis
Riktigt skönt… det var t o m så att jag efter ca 1½ km provade att jogga en bit – typ 300-400m. Det var absolut inget ”mind over body” idag… utan när jag kände att det började ta emot, så saktade jag ner & gick istället. Men bara den korta sträckan gav ett leende på läpparna & en mindre endorfinkick. Tänk vad lite det behövs för att göra en glad ibland. Å solen smekte huden i ansiktet… jag tog inga solglajjor på mig. Har läst någonstans att solstrålarna inte når in i ögonen ordentligt om man har solglajjor på sig & då tar inte kroppen upp D-vitaminet ordentligt… kanske sant, kanske humbug, men solen är ju inte så stark ännu, så den bländar inte så mycket.

När jag kom hem, var jag galet hungrig, så jag drog igång vattenkokaren & gjorde lite kycklingsoppa & åt ett kokt ägg till. Jag ”fyndade” ju Heinz version av varma-koppen-soppor på ICA Maxi för ett tag sedan. Det är 4 påsar med soppor i varje förpackning. Å en förpackning kostade 5 kr! Det är 1,25 kr per portion!! De är riktigt goda & om man kompletterar med en knäckemacka eller ett kokt ägg till, så blir de en alldeles lagom lunch nu när jag gått hemma. Å när jag nu försöker dra ner på kolhydrater efter frukosten, så passar de utmärkt att äta.
kycklingsoppa

 

 

 

 

 

 

Sen blev det en snabbdusch för att hinna ner till vårdcentralen & träffa Dr Jan. Å tänk, vi var inne på samma tänk… men han hade högre tankar om mig & tror jag skall klara av att börja jobba 50% från & med 1 februari!!! Åååå vad jag blev glad. Jag blev så till mig att jag glömde be honom om mer sömntabletter & mer ångesttabletter. Får försöka fixa till det imorgon.
Men nu, skall jag börja planera för återgång i arbete…. Jag får fundera lite på några enkla rutiner för att få detta att funka & samtidigt hitta tid för återhämtning.

Å som pricken över i:et, så kom min ”lille” spillevink hem ikväll… Dock så skulle han & hans bror till sin farmor ikväll för att fira deras födelsedagar. Men imorgon får jag rå om honom. Jag mår som bäst när jag har mina barn & deras flickvänner här hemma. Man pratar om att bli varm i hjärtat… & det stämmer verkligen. När de var hemma allihopa i julas, så kunde jag stå å titta på dem alla 4 när de låg kors & tvärs i soffan… & bara le tacksamt. Tacksamt för att jag har dem… tacksamt för att de vill hänga hos & med mig.

Nu ska jag fira allt skoj som hänt idag med en kopp kvällsroté.

Puss & kram på er

// Pernilla – happy happy girl

Kommentera

