Från grådaskigt 2016 till piffat 2017

Go kväll finingar,

Så står en ny vecka för dörren…. en ny vecka med nya utmaningar!

Jag borde egentligen ligga i sängen nu, då jag bokat tvättstugan till kl 06 imorgon bitti! Har tvättmaskin hemma, men brukar tvätta lakan & mattor i tvättstugan… det är lite lättare.
Brukar passa på att tömma tvättkorgen & ta med all tvätt i den samtidigt. Denna gång var det inte så mycket i tvättkorgen, då André knappt varit hemma de sista två veckorna…
pinuppa-hanger-tvatt

Men jag är inte riktigt trött ännu… brukar ju gå & lägga mig vid kl 23 i normala fall… så jag knackar in ett inlägg till er innan jag säger god natt.

Jag har tänkt lite på detta med mina nyårstankar & att jag skall bli bättre på att ”unna mig själv” saker under 2017. Å det ska jag banne mig!
Å för mig är inte ”att unna mig” bara att köpa saker till mig själv. Jag har åxå lovat mig själv att jag skall bli bättre på att ägna mig själv lite uppmärksamhet, såsom att fixa håret & sminka mig… så ofta som möjligt!

Som det varit de sista åren, så har jag ju varit så trött på mornarna att jag oftast satt upp håret i en tofs, smort ansiktet med ansiktscreme & sedan gått till jobbet osminkad.
Men helt ärligt… det ger ju inget bra intryck! Även om jag inte träffar så mycket kunder på jobbet, så träffar jag ändå mina kollegor! Å hur kul är det att se en grådaskig vålnad stryka omkring på kontoret jämt??!! Fy så tråkigt!

För mig har det inte varit så noga att klippa sig var 8e vecka… Jag har kanske klippt mig 2 ggr/år!! Har håret blivit för ”frissigt” eller för långt – upp med det i en tofs bara.

Men det ska bli slut med det under 2017! Att piffa till sig själv gör ju att man känner sig fräschare… & då ger man ett fräschare intryck!
Den känslan du har om dig själv – det intrycket ger du din omgivning!

Sen behöver man ju inte vara ”totalpiffad” varje dag. Men nog ska jag kunna se till att utväxten i håret är färgat & klippt med hyfsat jämnt mellanrum & nog ska jag kunna gräva en smula i målarlådan på morgonen allt?! OK, nu hade jag inte sminkat mig så överdrivet mycket på den nedre bilden & dessutom är det ett något blekt filter på den bilden, men man ser lixom lite piggare & fräschare ut… äsch ni fattar vad jag menar! 😀
sjalvportratt

Så 2017, skall bli året då jag skall se till att ägna mig mer åt mitt yttre! Även om mitt inre skall få precis lika mycket uppmärksamhet…

Tack för ordet..

Natti natti
Kram Pernilla

Kommentera

