Ångest de luxe….

God förmiddag,

Hoppas ni sussat gott!
Jag har sussat sisådär, men bättre än väntat! Grannarna ovanför hade någon form av tillställning igår, där man fick ha skor på sin inomhus & mer än gärna stampa i takt till musiken…
Så trots att jag tänkt att försöka somna utan mina insomningstabletter igår, så tog jag ½. Å det var nog bra!
harmoni

Jag har mått fruktansvärt dåligt ett par dagar, med en ångest som för första gången varit så stark att jag mått fysiskt illa. Lite som om man har en magsjuka som ligger & lurar… till det influensaliknande känslor i kroppen. Jag andas högt uppe i bröstkorgen, har svårt att få luften ner i magen. Å minsta fysiska rörelse känns som att bestiga ett berg. Har behövt medicinera, men nu har jag bara 2 tabletter kvar, så jag hoppas klara mig utan dem till dess jag får en ny läkartid.

Trots detta, så gav jag mig av mot jobbet för en fredagsfika igår eftermiddag… jag hade lovat det när jag var där & hälsade på sist… Å tänkte att promenaden & den friska luften skulle hjälpa mig att bli av med ångesten. Så jag fokuserade på att promenera lugnt & andas djupt genom näsan. Det fungerade bra tycker jag. Att sedan komma till jobbet & få snacka bort en stund fick mig att tillfälligt glömma ångesten.
Men den satte i så snart jag kommit hem igen… Medicinen jag fått, Oxascand kickar in efter ca 30 min & skall enl min husläkare sitta i under 4-5 timmar. Å jag känner att den inte tar bort ångesten helt… den tar dock bort udden av den, vilket hjälper mig massor.

Idag är det lördag… solen kämpar sig genom molnen en smula, så jag ska ge mig ut på en prommis tänkte jag. Helgen är helt tom i almanackan, vilket jag efter en torsdag & fredag med sån ångest, känner är skönt. Att försöka hantera ångesten tar på krafterna.

Skickar med mig själv lite pepp inför denna dag:you-are-capable-of-amazing-things

Ha en fantastisk dag

Puss & kram Pernilla

Kommentera

