Psykologbesök & långpromenad…

Halloj Finingar,

Hoppas att ni haft en härlig tisdag.
Det har jag… jag började med en dejt med Dr Bo, min psykolog. Det känns som om jag börjar få ordning på ”hjärnspökena”. Det är lite renande både för knoppen & själen att prata med honom. Å jag känner att jag gör framsteg. Det är ändå det viktigaste av allt.

Efter sessionen med Dr Bo, så tog jag min planerade promenad… Från Östermalm där han håller till, förbi ett par ambassader på Karlavägen. Jag gick inom 7Eleven & köpte en drickkvarg, som jag sörplade i mig medan jag knallade Sturegatan ner mot Östermalmstorg. Med energi innanför västen fortsatte jag förbi Berzelii park & ner på Skeppsbron… förbi slottet & upp till Slussen…

kungliga-slottet
Sedan traskade jag Götgatsbacken upp & fortsatte hela Götgatan ner till Eriksdalsbadet.

tom-arstavik

Där vek jag ner på promenadstråket vid Årstaviken & promenerade bort till Hornstull, sedan över Liljeholmsbron & till Liljeholmens galleria.

overvintrande-batar-arstaviken
Det var lite synd att det var gråmulet… men det var uppehåll & -3 grader. Det var så skönt att få promenera de 9,02 km. Sedan jag blev sjukskriven har jag ju inte haft musik eller någon ljudbok i öronen när jag promenerar…. & jag rekommenderar det STARKT!

Det blir något mer rofyllt över promenaden, fastän jag idag mestadels promenerade i stadstrafik… jag upplever mer & ser mer saker omkring mig när jag promenerar utan musik i öronen; Fiskmåsen som ogenerat spatserar på räcket bara knappt en decimeter från mig… förskolebarnen i sina små reflexvästar som tjuter av förtjusning när de kanar ner för backen i Humlegården på sina stjärtlappar…. Prova ett par gånger! Du kommer att gilla det..

Å så stannar jag så klart för att fota lite… njuta av den friska luften & försöka vara i nuet…

Nu när jag är tillbaka här, så har jag sett att jag behöver uppdatera en del: Delmål, Resan i bilder & Vikt & mått. Skall försöka göra det under morgondagen.

Nu är det jag som kryper upp i soffan i min onepiece.. är sagolikt trött efter dagen. Hoppas därför kunna somna & sussa gott i natt.

Kram på er…

 

Kommentera

