Idag bär jag träningsvärken med ett leende på läpparna

Go förmiddag finisar,

Hoppas ni sussat gott! Själv var jag så utmattad både fysiskt & psykiskt av att inte ha sovit ordentligt natten till igår att jag för första gången på många veckor tog en hel Imovane. Brukar annars bara ta ½…. men har klurat på att försöka sluta med dem helt… de kan ju vara lite beroendeframkallande…
Men inatt har jag sussat i nästan 9 timmar & har nog bara vaknat till en gång. Sååå skönt!

Inte så att jag studsar runt som en gummiboll här hemma, när jag tar en hel Imovane, tar det ett par timmar extra innan jag vaknar till liv… så just nu är det en kopp kaffe i soffan.

Igår hade jag bokat ”telefonpromenad” med Petra. Det betyder att vi tar en prommis på varsitt håll, men har sällskap i telefonen under tiden… det både sporrar en så att man verkligen kommer ut & man har sällskap under promenaden. Kan verkligen rekommenderas om du inte har ngn i närheten att göra fysiskt sällskap med!

Det var isigt igår… jisses så isigt det var. Den sand som låg på vägarna var i det närmaste obefintlig & det var isigt långt ute i vägrenen, ner i dikena. Så det gick absolut inte fort igår. Men med tanke på att jag pulsade på ordentligt i förrgår, 8,5 km, så kände jag att igår var inte hastigheten det viktiga. Utan att få tanka solsken… Ååå vad mysigt det var.

 

Bilderna ovan är från Norsborgsparken, som ligger invid Mälaren. Jag hade tänkt gå Mälarstigen, som är en ca 5 km promenad precis invid Mälaren… Men det var på tok för isigt. Så jag vände hemåt… konstaterade när jag med nästintill myrsteg tagit mig hem att det tagit mig nästan 1½ timme att gå 6,4 km hi hi hi….

Idag blir det nog ett yogapass här hemma… har en rätt bra träningsvärk i rumpa & lår kan jag meddela.

Men vad gör det med lite träningsvärk när dejten med vågen visar -1,5 kg på 10 dagar! Blev SÅ glad när jag såg siffrorna! Har gärna träningsvärk om vågen visar sådana resultat!

Nu ska jag göra lite brunch & sätta fart med städningen….

Å nedan visdomsord skall jag sätta upp på spegeln i badrummet & leva efter denna vecka.
veckans-visdomsord-v3-2017

Puss & kram
Pernilla

Lämna en kommentar