God förmiddag finingar,

Idag kommer att bli en lååååång & seg dag. Men skall försöka ta mig igenom den utan att sova middag. Har haft en urusel natt, med minimalt med sömn…

Igår var jag med min syster & hennes kompis Åsa & promenerade i el-ljusspåret i Lida motionsområde. Vi valde 7,6 km rundan & började traska… det visade sig rätt snart att de inte pistat spåret & vi gick i skare, med ett par, tre cm blöt lössnö under.
Å den första halvan var helt OK, då peppade vi på varandra & skrattade åt tanken på galet snygga & vältränade ben.
promenad-lida

Men sen fick jag släppa tjejerna… så jag gick den sista halvan i ett något saktare tempo. Men fick ihop 8,4 km, med en snittid på 11,18 min/km. Å det var inte illa för att pulsa i den snön… Var helt slut när jag kom hem & såg således fram emot en god natts sömn.

Var så trött att jag gav upp kl 23 & gick & lade mig. Slocknade innan huvudet landat på kudden… men trots ½ insomningstablett, så vaknade jag kl 00.45 & låg & stirrade i taket & kikade på klockan sista gången kl 01.35… vaknar igen kl 03.12 & provade att lyssna på avslappnande SPA-musik, som fått mig att somna förr… men icke! Tog täcke & kudde & lade mig på soffan efter 45 min. Där har jag legat & kollat på TV, tills jag slocknade kl 07.30… men vaknade igen kl 10.
jag-i-soffan

Nu skall jag kasta i mig ett ägg & lite kvarg & sen ge mig ut på promenad med Petra. Ja, alltså, vi hade inte tid att ses, så vi promenerar på varsitt håll, men håller sällskap via telefonen…

Måste vara hemma & duschad till kl 15, så jag hinner ner till mamma & pappa för att titta på Robins match.

Tjngeling så länge

Puss & kram Pernilla

 

 

Kommentera

