Vem har sagt att det skall vara lätt?

Comeback på gymet!

Jisses vilken överraskning det var att ställa sig på crosstrainern igen!

Image

 

Vi hälsade minsann igenkännande på varandra igår morse när jag kom in på gymet. Kl 05.50 stod han där & väntade…. ett tag tyckte jag att han blängde elakt på mig. Som om han ville säga; – Vart i HELA friden har du hållit hus??? Tyvärr hade jag inget annat svar än att jag hängt ett tag med Latmasken. 😦

Det gjorde ju inte att jag steg i graderna direkt…. det märktes tydligt. Jag trodde ju att allt var som förr igen… att vi skulle ta vid där vi, enligt min mening, ofrivilligt slutade. Så jag knappade in 45 minuter på 7ans motstånd & började trampa. Man kan säga att han visade sig från sin glada sida de första 15 minuterna… sen var det som om han själv ökade motståndet utan att säga nåt!! Jag, som inte är allergiker (mer än mot penicellin) börjar förstå hur ett astmaanfall känns! Det var inte långt ifrån att blodsmaken gav sig tillkänna… & jag kapitulerade, först sänkte jag mina 45 minuter till 30. Men jag insåg snabbt att det inte skulle gå heller… så jag körde totalt 25 minuter. Till en början kändes det som att jag gav upp. Men när man fick fundera en stund, så har jag ju som sagt var inte gjort många handtag på några veckor. Å det har varit jul & aldrig är man väl så stillasittande som under julhelgen… & man äter dessutom en massa gottis som man inte borde äta, men gör ”bara för att”.

Så jag klev på roddmaskinen istället… körde 3×12 med 25 kgs vikt. Det känndes bra. Efter det, så blev det en viktstång på 7kg där jag gjorde 3×12 först knäböj & sedan stående rodd. Min naprapat har ju sagt att jag behöver träna upp bröstrygg & axlar så de fick sig en omgång som heter duga. 🙂

Å vad skönt det var när klockan var 06:30 att få stretcha ordentligt & sen hoppa in i duschen. Å i milt duggregn promenixade jag de dryga 1,5-2 km till jobbet.

Idag har jag inte varit på gymet…. vill börja lite lugnt & tänker köra varannan dag ett par veckor. Så imorgon blir det hippelihopp ner till gymet igen…. skall se om vi kan komma överens om de 30 minuterna imorgon. 😉

Tänk att vi har långhelg igen… :-)Det känns som om man aldrig kommer att vänja sig vid att jobba en 5 dagars vecka igen *fniss*

Kram på er där ute.

// Pernilla

One thought on “Vem har sagt att det skall vara lätt?

  1. Härligt att höra av dig här igen.
    Alla kommer vi i svackor då vi träffar latmasken mycket. Men du tog dig tillbaka och det är det som räknas. Kör nu så det ryker så är du snart på banan igen. Bra att du startar lite lugnt och inte går ut för full rulle för då är det lättare att man struntar i det. Då tycker jag det är bättre att börja lite lugnare och öka. Kör hårt!

    Kramar
    Lene

Kommentera

