Dax att summera året 2013

Jag började året med en startvikt på 101,6 kg!!! Jag som sagt till mig själv flera gånger när man legat & pendlat mellan 96-98kg som jag gjorde länge, ALDRIG att jag ska över 3-siffrigt!! ALDRIG!
Men jisses…. det gick av bara farten. Å jag fällde många tårar när jag insåg faktum.

Men som min kloka mormor sa när man klagade på sin vikt; – Du har själv tuggat till dig den…

Att höra det, var ju så klart som att få en kniv i hjärtat, men det är ju sanningen & den är ju inte alltid så snäll.

Det va ju där & då jag bestämde mig för att låta 2013 bli mitt hälsoår. Eller egentligen fick beslutet mogna under oktober, november & december 2012. Dock var jag fast besluten att inte gå efter någon speciell diet. Jag vill äta sunt, men fortfarande kunna äta gott & dricka gott när andan faller på utan att känna det dåliga samvetet knacka en på axeln.

Det gick ju åxå bra till en början…. 8kg tappade jag ju under våren. Å jag var så stolt!!! Jag kände att jag kommer att lyckas med mitt mål att tappa de 25 kg under 2013. Men sen började ju min mage att ”balla ur” & inte förrän sent in på höstkanten var vi vänner med varandra, min mage & jag. Men då hade jag åxå gått upp 4 av mina 8 tappade kilon igen.
Det grämde mig inte så mycket… jag hade ju inte varit pigg på länge, så det var väntat.

Sist jag ställde mig på vågen, i lördags… visade den 97,4kg. Usch & fy!!

Men jag tar nya tag under 2014!! För jag tänker inte ge mig. Jag vill bli pigg & känna att jag lever utom farozonen för hjärt- & kärlsjukdomar som finns i släkten. De där överviktskilona ska attan bort!! En gång för alla.

Jag hoppas få en skön start & kanske få ett riktigt bra tapp denna vecka.

Jag håller tummarna för att det skall bli hyfsat väder, så man får komma ut & tanka lite solljus & D-vitamin. Det är ju faktiskt 4 dagars ledighet denna vecka, så det vore ju attan om man inte kan få komma ut i friska luften. Det går ju inte att klaga på tidsbristen då i alla fall…

NU KÖR VI FÖR 2014!!
in life you have 3 choices

Startvikt: 97,4kg.

Kram Pernilla

One thought on “Dax att summera året 2013

Kommentera

