JAG E PÅ GÅNG….

 

Jisses, att läsa att man ger sig på att gå ner 11 kg på 7 veckor gör att paniken nästan smyger sig på. Det är kanske ingen omöjlighet. Men jag måste ju ta med min Hypotyreos i beräkningarna.

Hypotyreosen gör ju att man har en långsam ämnesomsättning. Å i ärlighetens namn, så vet jag inte riktigt hur min ämnesomsättning fungerar. Men jag tänkte igår att, om jag sätter en satans fart denna vecka & chockar kroppen så kanske man får ett fantastiskt resultat att luta sig mot & bli ännu mer taggad av.

Så igår blev det först 40 min lunchprommis med syster min. Efter jobbet åkte vi ner till gymet & där körde jag först 20 min crosstrainer med 1 minuts intervall var 5e minut. Då ökar jag både motstånd & takt under 1 minut. Sen var jag helt slut…. vilket var märkligt, för jag har alltid kört 30 min innan… men jag anar att lunchpromenaden satte sina spår. Så jag gick in & satte mig i maskinen som tränar nedre ryggen & körde 3×12 set/reps (känns grymt bra i de trötta fläskfiléerna kan jag meddela). Sen blev det vidare till roddmaskinen…. alltså inte en sån riktig där man drar i ett snöre. Utan en maskin där rörelsen är densamma som i en roddmaskin, men du sitter lätt lutad framåt…. den liknar den här nedanför:

Den kör jag ALLTID på gymet, detta för att min naprapat gett mig i uppgift att börja träna min kontorströtta bröstrygg. 🙂 När det var gjort, så tog jag mig bort till balansbollen & gjorde 3×10 situps.
Det fick räcka för gårdagen…. 😉

Idag hade jag gett mig tusan på att jag skulle börja köra lite intervallträning på löpbandet. Jag har ju inte joggat sedan Hedenhös & det skulle ju va mysigt att kunna ge sig ut på en löprunda till våren. Dessutom finns det ju ingen bättre fett förbrännare än just intervallträning.
Så som den ultranybörjare som jag anser mig vara med typ 15 års joggingvila, så började jag med att uppvärmning i form av gång på löpbandet i 15 min (6,2 km/tim), sedan joggade jag i en minut (8,2 km/tim). Sen blev det 4 min rask gång (6 km/tim), 1 min jogging (8,2 km/tim), 4 min rask gång (6 km/tim), 1 min jogging (8,2 km/tim) & sen avslutade jag med 4 min rask gång.

Efter det klev jag ner med skakiga knän…. men det blev lite axelpress & bröstträning åxå…. & så min kompis roddaren. 🙂 Efter det en lååååång stretch.

Nästa gång på gymet, ska jag prova att öka på intervallerna till 5 st joggingvändor á 1 minut. Kanske inte så mycket för dig…. men ett Mount Everest att besegra för mig.

Kramis från fåtöljen med stickningen i högsta hugg.

 

2 thoughts on “JAG E PÅ GÅNG….

  1. WOW! Vilken start! Starkt jobbat!
    Kan du gå idag? Hihi, verkar som träningsvärken skulle komma smygande. Eller kanske imorgon..
    Du är jätteduktig! Keep up the good work!

    Kramar
    Lene

Kommentera

