Halloj i höstsolen!

11kg på 7 veckor – en tuff utmaning.

Det har varit ett par tuffa månader. Men nu är jag i fas & det är dax för slutspurten.

Det var en lång stund sedan vi sågs. Problemen med magen denna omgång har inte varit nådiga & läkaren remitterade mig för att göra magnetröntgen, gastroskopi & endoskopi för att se till så att hela magen undersöktes både in- & utvändigt. Å jag kommer alltid att vara min husläkare tacksam för det.

Nu visade undersökningarna ”ingenting”, ja förutom att magnetröntgen visade att jag hade en cysta på höger äggstock, men inget som behöver åtgärdas. Gastroskopin visade på en kraftig magkatarr, så läkaren som gjorde undersökningen skrev ut Omeprazol på studs (dubbelt så starka som dem jag fått tidigare).

Å nu, ca 4 veckor efter att jag börjat ta dem, så är magen i ordning igen. Jag känner åxå att jag har fått tillbaka lite kraft & energi. Då är det ju läge att börja ta itu med projektet för 2013 – ”Det hälsosamma livet”.

Bild

Jag var faktiskt igång förrförra veckan & tränade 3 ggr med syrran & hennes kompis på gymet… men förra veckan tog tjänsteresa & åtaganden för sonens hockey överhanden & inte ett enda gymbesök blev det. 😦

Men nu är det dax! På riktigt!

Jag hade innan magen ballade ur faktiskt gått ner 8 kg. Men vägde mig imorse & hade gått upp 4 kg av dessa *morr & besvikelse* Så målet att gå ner 25 kg under 2013 är kört. Det inser jag. Men nog skall jag hinna gå ner totalt 15 kg i alla fall? Om inte annat blir det en sköööön utmaning. Det innebär ju att jag måste gå ner 11 kg på 7 veckor!! JISSES. Det kommer att bli tufft…

Denna vecka är det inbokat 3 st besök på gymet. Det första idag!

Vikt imorse: Skrämmande 97,6kg

Bild

Puss & kram

One thought on “Halloj i höstsolen!

Kommentera

