Städ- & planeringsmåndag

Måndagskväll & lägenheten känns tom…. & ödslig. Killarna mina har åkt till sin pappa….
Visst är det märkligt, de har bott varannan vecka hos oss i snart 15 år. Ändå tycker jag alltid att de första dagarna utan dem är så tysta, tråkiga & ensamma.

Nåja, jag vet att de har det bra hos sin pappa. Å de är ju alltid välkomna hit när de vill & de vet att jag aldrig är mer än ett telefonsamtal bort. Vad de än vill prata om. Mina älskade ungar!

Killarna har städat på sina rum innan de åkte, så när de stängt dörren bakom sig, så tog jag vid & dammsög resten av lägenheten & städade av i badrummet. På fredag ska jag ju ha tjejmiddag för mitt gamla innebandylag här hemma & på torsdag kväll har Robin hockeymatch i Järfälla, så jag behöver förbereda en del.
Därför var det skönt att ta den tyngsta delen av städningen idag. Började egentligen med köket & hallen igår… men ramlade vidare på vardagsrum, mitt sovrum & som sagt var badrummet idag.
Imorgon får det bli lilla toaletten. Sen behöver jag bara hålla efter ju… 🙂 NIIIIICE!

Till helgen har jag planerat att städa undan sommaren från altanen & ta undan krukorna med mina hortensior, skura av utemöblerna & ställa ner dem i källaren – som behöver rensas! Möblerna på balkongen tänkte jag ha kvar någon vecka till. Blommorna där, hängpelargoner & stjärnöga, blommar fortfarande & är jättefina i sina lådor. Dessutom så går det nog fortfarande att sitta där om det är soligt….

Nu över till något heeeelt annat…

Som ni vet, så vann jag ju 6 månaders medlemsskap hos Viktväktarna Online. Massor med tips har jag fått under tiden där, men tyvärr har jag varit otroligt dålig på att logga all mat & motion på deras hemsida. Nu är tiden där slut & jag tänkte ett tag att jag skulle förlänga… Men igår kväll bestämde jag mig för att avsluta med Viktväktarna för nu. Det är lite dyrt att själv betala 195.-/ månad för konceptet. Jag skall försöka utan… egentligen så vet jag ju vad som behövs. Jag kan det i sömnen…
Men vem vet… en vacker dag kanske jag behöver Viktväktarnas hjälp igen.

Detta är åxå veckan då jag ska köra igång med mina morgonpass på gymet. Så imorgon skall jag vara på plats till kl 06:15 på gymmet. 🙂 Väskan är packad… det är bara att kliva upp, borsta tänderna, klä på sig & sen ge sig av… HEJJA HEJJA mig!

Det är dax att börja planera middagar åxå… så att vi får en något så när varierad men näringsriktig mat i oss i denna familj. Det är lite svårt att försöka anpassa maten till hela familjen, men med lite pyssel ska det nog gå….
Det får åxå bli till att fixa i veckan… 🙂

Lovar att ni skall få se vad vi planerar för middagar.

Nu blir det lopplådan.
Suss gott.

Puss & kram

Pernilla

Kommentera

