Plötsligt händer det!!

Lite euforisk efter att ÄNTLIGEN ha hittat tebax till gymmet igen!!

Det blev ingen promenad till jobbet idag. Jag var för trött imorse. 😦 Inte heller blev det någon lunchpromenad. Mina kollegor skulle iväg på ett ärende & vi sa att vi skulle gå när de kom tebax, men klockan blev för mycket.

Men jag bestämde med Tessan, min syster att vi skulle gå tidigare från jobbet för att hinna ner till gymmet innan det blev fullt… Men under dagen så fick Tessan mer & mer ont i sin hals, så inget gymbesök för henne!
Men jag hade bestämt mig!! Jag kan inte uppdatera bloggen en gång till & inte ha varit där….. tänkte jag. Men istället för att gå tidigare, så blev det en timmes övertid. Så det skulle mycket övertalning av mig själv för att verkligen komma ner till gymmet.

Men vid kl 18:30, så klev jag innanför dörren på gymmet igen… efter en rask promenad från jobbet. 🙂

Image

Det slutade med 20 min i crosstrainern & sedan 3 set i magmördaren, 3 set i maskinen som tränar övre delen av ryggen & 3 set i maskinen som tränar ryggslutet, de berömda fläskfiléerna.

Inte ta ut mig nu, inte ta ut mig nu, inte ta ut mig nu – var mantrat som gick genom huvudet. Det var frestande att köra axlar & bröst åxå… men jag vill inte gå ut för hårt, så jag ledsnar.

Nu ska jag försöka lägga upp rutiner för detta. Pratade med Fanny, min goa kollega idag åxå. Hon tränar åxå en del… så vi kom överens om att hon får träna å mornarna måndagar, onsdagar & fredagar. Å jag på tisdagar & torsdagar…. då täcker vi för varandra på jobbet medan den andra kan träna på morgonen & komma lite senare till jobbet. Hur bra är inte det???!!! Det är ju för skönt att ibland ha det gjort på morgonen, så är eftermiddagar & kvällar fria för andra aktiviteter…

Så från & med nästa vecka så skall jag träna på tisdags & torsdags mornar…. & så tänkte jag att en av helgens mornar åxå ska vikas till gymmet. Är riktigt taggad nu & skall försöka hitta något bra träningschema att köra efter dessa 3 gymdagar.

Är det någon av er som har något bra förslag till träningsprogram?

Puss & kram

Pernilla

Kommentera

