En låst söndag

Söndagen är snart till ända. Å jag har tillbringat den i ett ”låst läge”.
Vaknade redan halv 8 imorse, jätteskönt, eftersom jag tänkt att promenera till jobbet ett par, tre timmar på förmiddagen innan jag skulle njuta av det oerhört vackra sensommarvädret.

Men när jag började röra på mig, så kände jag en knivskarp smärta mitt emellan skulderbladen…. en låsning i ryggen! Å som det gjorde ont!! Det tog ett par timmar & en enorm vilja att komma upp ur sängen. Tänkte ändå att jag skulle bli bättre efter att ha varit upp ett par timmar & börjat röra på mig.
Men icke… under eftermiddagen kapitulerade jag inför smärtan & tog en muskelavslappnande tablett & lade mig på soffan med min varma vetekudde. Å nog blev det lite bättre allt. 😀
Men inte tillräckligt bra för att promenera till kontoret & absolut inte för att ta den planerade kvällspromenaden med Mervi, min granne. 😦 Promenaden har vi skjutit på till tisdag….

Jag skall nog ta en tablett till innan jag går & lägger mig & ta med min varma vetekudde åxå! Det kan vara skönt.

Min mage har varit ganska så skötsam den gångna veckan, så jag tänkte ta & börja besöka gymet igen! Imorgon redan faktiskt. 🙂

Det skall bli sååå skönt.

Lovar att berätta allt för er imorgon.
Håll tummarna för att min rygg är OK imorn.

Puss & kram
Pernilla

One thought on “En låst söndag

Kommentera

