Hallå igen!

Hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn tagit slut? som Lasse Winnerbäck sjunger. 

Ser nu att det är snart en hel månad sen jag uppdaterade er! Usch & fy på mig!! Så länge ska ni inte få behöva vänta… 

Vad har då hänt under denna månad? Massor, eller kanske ingenting… Det har varit mycket på jobbet, så en hel del timmar har spenderats där. När man kommit hem har man landat i fåtöljen & inte kommit vidare förrän man släpat sig till sängen. 

Så det har varit dåligt med mitt hälsosamma liv tyvärr. Några promenader till eller från jobbet har det blivit, men säkerligen inte mer än så. 

Dessutom har min mage gett upp för snart ett par månader sen…. det jag trodde var en magkatarr är något annat. För jag har såna magsmärtor & behöver gå på toaletten 8-12 ggr/ dag. Gick till min husläkare som genast ordinerade att en massa prover skulle tas. Både blodprover, urinprov & avföringsprover. 

Det första avföringsprovet kom tebax ”positivt” i förra veckan, dvs något var knasigt med det, så läkaren ordinerade genast en datortomografi. Idag fick jag veta att de andra två avföringsproverna åxå kommit tebax positiva.  😦 Å läkaren har därför kompletterat med både gastroskopi & en proctoskopi!  

Ska man se något positivt i detta, så fick jag MVG på alla blodprover. 🙂

Så nu får jag vackert vänta tills alla undersökningar är klara…. Men, en sak är säker: Om magen håller på som den gjorde innan helgen, så måste jag åka upp till akuten! För datortomografin sker den 18 september… så länge kommer jag inte att stå ut om jag ska ha lik ont ända till dess. 

Jag utmanade mig själv idag…. promenad till jobbet + lunchpromenad. Hur det slutade? Lunchpromenad med Eva & Carina + promenad hem, via ICA MAXI. 

Det blev: 6,24 km promenad, på 1 tim 17 min & 23 sek. Å 647 kcal bortbrända. 🙂

Inte så illa med en krånglande mage va?!

Nu blir det sängen…. en krånglande mage sen ett par månader tillbaka tär verkligen på orken. 

Puss & kram 

 

Kommentera

