Dax att fundera ut fungerande rutiner för vardagen

Torsdag idag… & när jag vaknade imorse, så insåg jag att jag har lite mer än en vecka kvar av semestern! Jag känner att jag skulle behöva ha 2 veckor till, men nu har jag ett jobb som inte tillåter mer än 3 veckors semester på rad under sommarmånaderna… Så nästa vecka inleder jag min 3e & sista vecka. 

Det kan i o f s vara skönt att ha några dagar att plocka av & senare ta ledigt en fredag & måndag t ex, så man får en långhelg. 😀

Nåja, nu gäller det att njuta av de sista dagarnas semester… till max. Å samtidigt försöka skapa lite rutiner inför vardagslunket. Som detta med träningen & frukostätandet t ex. Det är väl det jag känner är det jag behöver lägga mest krut på. 

Det är inte OK att sussa till sista sekunden & sen rusa upp & iväg till jobbet, med minsta möjliga ansträning vad gäller utseende. Å dessutom utan frukost i magen. AJABAJA!!

Så det vill jag ändra på…. sen vill jag skapa rutiner för träningen…. vilka dagar ska det vara konditionsträning & vilka dagar styrketräning? Jag får fundera lite på den… & sen skriva ner & efter det JOBBA IN den. 😉

Bild

Jag skulle åxå vilja hitta ett par, tre yogaövningar att börja dagen med…. för att i en förlängning börja gå på ett par yogapass i veckan. 

Igår var jag & Mervi ute på vår första kvällsprommis på över 2 veckor!  Så underbart härligt & befriande. Vi sade till varandra innan vi gav oss av att vi inte skulle ”gå ut så hårt”. Utan gå i normal takt & inte alltför långt. Så det blev ca 5 km. 

Å efter halva sträckan blev Mervi helt plötsligt yr & kallsvettig… så vi drog ner ytterligare på tempot. Vi gissade på blodsockerfall eller blodtrycksfall. Som tur var skulle vi gå via Mervis ”lånedotter” & sambo för att ta in posten då de är på semester…. så Mervi hittade en bit choklad där. Ett par minuter senare mådde hon bättre & vi promenixade den sista kilometern hem. 

Kramis Pernilla

Kommentera

