Nu är jag rädd…. på riktigt.

Halloj mina vänner,

Jag är tillbaka…. jag vet att jag varit borta alldeles för länge. Å en del av frånvaron har varit & en del ofrivillig.

Den ofrivilliga berodde på den värsta magkatarren jag någonsin upplevt. Å jag kan säga att jag brukar ha magkatarr ett par, tre gånger om året. 😦 Den slog helt undan fötterna på mig. Jag orkade inget mer än att jobba & knappt det… Tog jag en promenad till jobbet, så blev det till att tigga skjuts hem. Sen var det tack & go’natt. Inte ens medicin hjälpte…. men jag tog mig igenom veckorna, avslutade på jobbet & gick på semester.

Hem & packa & åka till Gotland med min älskade familj… sönerna, mamma & pappa. Syrran & 2 av hennes kompisar slöt upp i mitten på veckan. Å 2 dagar in på semestern, så var magkatarren som bortblåst! Happy face! 🙂
Planen för semestern var att varje morgon gå runt muren som omringar Visby, men efter 2 misslyckade dagar gav jag upp tanken & tänkte att jag får börja om när jag kommer hem.

Nu har vi varit hemma i 2 dagar & igår var jag helt slut. Vi kom hem kl 05 på morgonen… så jag kände mig nästan jetlaggad hela dagen igår. Tvättis var bokad till kl 19, men det var något fel på maskinerna, så våra kläder blev inlåsta i tvättstugan över natten, med påföljden att jag fick boka om tiden till den första imorse….. kl 06.00!!! Så lite trött var jag… men upp & tvätta… sen slumrade jag in på soffan en timme, innan jag gick upp & börjde pyssla hemma.

Rätt vad det var så var klockan 15 & det var dax att börja tänka på middag. Vilken tur att jag bokat kvällsprommis med grannen Mervi! Hon sms:ade dock att hon fastnat… & jag har en grym blåsa under ”ringtån” på högerfoten efter att ha gått 18 hål på golfbanan i converseskor!!

Men imorgon, då ska ett plåster om den lilla blåsan. Sen ska jag knyta högerskon hårt & ta med mina stavar ut på en morgonpromenad… ingen lång… bara runt vattenverket. Det är ca 5,6 km….

Jag har ju några PWs att ta igen efter 3 veckors ”frånvaro” ;-). Jag skulle ha vägt in mig idag åxå, men batterierna i vågen var visst slut, så jag får köpa nya imorgon. Jisses… är livrädd för vågen!!! Ett dött ting, som har större påverkan än något levande någonsin haft känns det som nu. Ha ha ha ha. Nåja, vi får se varandra i vitögat imorgon, jag & djävulsvågen.
Undrar hur mycket jag plussat på dessa 3 veckor?! Hoppas jag håller mig under 3kg!!

Nåja detta får bli som en omstart! Å nu, nu kör vi… så det ryker… häng med!

Kram Pernlla

Kommentera

