Vilken härlig kväll för en kvällspromenad!

Det tog emot…. & länge satt latmasken & undrade om vi inte kunde sitta kvar i soffan & slötitta på TV. Kanske kunde vi köra en stund på motionscykeln sen??

Men nä… nu har han retat upp lusten & viljan tillräckligt länge. Så de slog näven i bordet. Så kl 20 fyllde jag en flaska vatten, bytte om till träningskläder & proppade öronen fulla med härlig musik… & så bar det iväg….  ut i den härligt ljumna sommarkvällen… den första biten på asfalt var tung & grymt flåsig. Men så snart jag kom ner i skogen, så kände jag att; så här…. så här skall det vara.

Jag ignorerade den högra ljumsken som gjorde ont. Det knäpper i den när man tar ut stegen & känns som om det är något som skall ”hoppa på plats” igen.  Å hela kroppen fylldes av lugn & harmoni trots att jag höll ett högt tempo. Så när jag kommit genom allén, var det nästan så jag bestämde mig för att öka på den tänkta rundan & gå 9-10 km rundan istället. Men jag hejdade mig…. inte ta ut mig nu!!

Utan en lagom runda på ca 1 timme ikväll, så kommer jag att vilja ge mig ut en timme imorgon åxå. 😉 Det gäller att lura sig själv… hi hi hi. Så jag vek upp för den låååånga & seeeeega grusbacken istället. Å det var nog bra det! För när jag skulle upp för min sista mördarbacke hemåt, så var den avstängd p g a bygget av den nya tunnelbanedepån.  S

å det blev att vika av höger upp för den låååånga & seeeega backen upp förbi mamma & pappa istället. Vilket utökade min runda med ca 1 km i slutändan. Så skönt att ta ut stegen upp för backen. Jag riktigt kände hur det brände i rumpan! 

Endomondo visade på 5,64 km PW, på 53 minuter. Å 691 brända kalorier! Inte illa va?

Nu blir det dusch, lite kvällsrothé & sen sängen…  Hoppas orka upp för att se slutspelshockeyn ikväll. Det kan va sista matchen!! Kommer väl att vara ett vrak på jobbet imorgon. Men det får det vara värt i så fall. 😉

Kram på er. 

One thought on “Vilken härlig kväll för en kvällspromenad!

  1. Promenader under sköna sommarkvällar gör inte bara gott för stunden, det är något att minnas i vintern när kylan får oss att träna inne. Vi passar på att njuta nu, inte för att vi måste, bara för att vi vill. Det är härligt.

Kommentera

