Är inte längre arg & besviken.

Igår kväll låg jag i sängen & skrev ett lååååångt inlägg & när jag skulle posta det, så hakade datorn upp sig… det blev lixom kulmen på en dag som inte varit så där lysande, så  i ren ilska stängde jag av datorn & ägnade mig åt John Blund istället.

Vad jag försökte säga igår, var att jag var fruktansvärt arg & besviken på mig själv. 

Bild

Varför? Min dejt med vågen….. så klart & orsaken till att det gick som det gick som det gick… Låt mig utveckla: Det har varit ruskigt tunnt med motion under veckan som gått. Å jag har egentligen ingen annan ursäkt än att ”Latmasken” ockuperat min hjärna & benhårt biter sig fast! ”Lusten” & ”Viljan” sitter i varsin hörna, viftar med vit flagg & bönar & ber om nåd. Men jag måste ju på något vis komma ifrån det där kriget i huvvet, hitta ett sätt som gör att ”Latmasken” kommer på besök allt mer sällan & stannar allt kortare tid
Som det känns nu är jag hans enda kompis… 😦

Vågen visade 94,4 kg även denna vecka. Vilket i o f s är bra, med tanke på avsaknaden av motion & lite väl mycket alkohol. Men jag hade ju faktiskt satt upp ett mål för mig själv, som i slutändan gick ut på att jag skulle ha gått ner mina första 10 kg nu till midsommar. Men, jag har efter invägningen igår 3,3 kg kvar till dess!

Hur skall jag då klara av att gå ner de där 3,3 kg (till att börja med)? Jo, först & främst, så måste jag vräka ”Latmasken” = reclaim my brain.

Ropen skalla; – Mer motion åt Pernilla…. Mer motion till Pernilla!!! Så måste det ju bli.
Jag känner att jag har rätt så bra kläm på det där med maten. Frukosten kan fortfarande justeras, så att det inte blir så mycket smörgåsar på jobbet… kanske börja koka ägg som man kan ta med till jobbet. Eller som jag gjort denna vecka, ta med Keso, så kan man skära till lite frukt. Egentligen vad som helst, bara jag slipper smörgåsarna!
smörgås
Sen så måste jag ju försöka stå emot sötsuget som nu är tillbaka med full kraft! Men jag hoppas att det har att göra med ”tjejgrejorna” som kommit…

Långhelg i antågande. Det skall bli skönt med lite ledigt… att få börja dagen med en PW & sen förhoppningsvis få äta frukost på altanen i solsken. 🙂 Hoppas hoppas på fint väder i helgen.
Midsommarafton kommer att spenderas med mina älskade söner & mina föräldrar… det skall bli så mysigt.

Puss & kram på er
If your plan A

3 thoughts on “Är inte längre arg & besviken.

  1. Lider med dig. Men det är ju svårt. Det är inte alls så enkelt att förändra sitt liv, det är mänskligt att det går lite upp och ner med framgångarna. Det viktiga är det blir bra på lång sikt. Så försöker jag tänka i alla fall… En ny god vana, en i taget, det är det som håller mig igång. Lycka till och trevlig midsommar!

  2. Åh, vad jag känner igen mig. Jag har så svårt att låta bli att äta socialt, som t ex frukost på jobbet eller fika när man går bort. Jag känner mig skyldig att sitta där som en tjockis och nobba fikat av olika anledningar, vill inte sticka ut, inte att någon ska bli ledsen att jag inte tar när de ansträngt sig, etc. Bara att kämpa på och jag försöker att notera varje liten bra förändring istället för att bara fokusera på alla misslyckanden. Lycka till nu!!

  3. Åh, vad jag känner igen mig. Jag har så svårt att låta bli att äta socialt, som t ex frukost på jobbet eller fika när man går bort. Jag känner mig skyldig att sitta där som en tjockis och nobba fikat av olika anledningar, vill inte sticka ut, inte att någon ska bli ledsen att jag inte tar när de ansträngt sig, etc. Bara att kämpa på och jag försöker att notera varje liten bra förändring istället för att bara fokusera på alla misslyckanden. Lycka till nu!!

Kommentera

