Måste skärpa mig gällande planeringen

Halloj är ute. 

Hur har ni det? Här hemma i min hörna är det bra. Högsäsongen börjar torna upp på jobbet vilket är skoj efter en lugnare vår än vanligt. 

Min träning däremot är det lite si & så med. Mycket på jobbet & en massa skoj gör ju att man halkar efter med alla måsten hemmavid… Samtidigt har jag varit oförskämt trött de sista veckorna. Å jag vet inte varför… men hoppas innerligt att det beror på att jag slaarvat med träningen!

Ikväll, skall jag plocka lite här hemma…. imorgon är det promenad till jobbet, lunchpromenad & ”omvägspromenad” hem. Sedan får det bli att fortsätta att städa här hemma. 

Jag erkänner att det varit slarvigt med planeringen…. & det är sådana här gånger man inser att det är inte bara tiden för själva träningen som måste planeras in. Man måste planera städning,tvätt, storhandling & storkok åxå. Visst kan man ta hjälp av barnen, jag har ju stora barn…. Men jag vill att vi hjälps åt med städning & tvättstuga. Planera mat & inhandling kan de åxå få hjälpa till med. 

Bild

Det är planering som måste till…. för att det hälsosamma livet skall fungera… & helst i samförstånd med det övriga livet såklart. Jag måste bara få till det. 

Å vad händer annars i livet? Äsch…. helgen som inleddes med nationaldagen förra torsdagen var helt underbar. Mycket vin & några öl & på lördagen middag ute med toast skagen till förrätt & en cajunplanka till huvudrätt! Mums filibabba…. men jag har fått sota för det… TRO MIG. 

Vågen visade +1hg igår. Inge kul när man förutsatt sig att gå ner 2,7 kg till midsommar. Å nu börjar paniken komma krypande! Hur i hela friden ska jag lyckas??

Bild

Nåja, det är väl till att leva på luft de kommande dagarna fram till midsommar…. 😉 För jag vill så hiskeligt gärna knäcka den där första 10an… 

Nu får det i alla fall bli en kopp kvällsro thé & bädda rent i sängen & sen krypa ner…. 

Puss & kram

 

2 thoughts on “Måste skärpa mig gällande planeringen

  1. Ibland blir man lite slarvigare med vissa saker. Man tycker man prioriterar bra, men när man sitter ner och kollar kanske det inte var superbra. Då får man tänka om. Du hittar tillbaka och det är huvudsaken. Kämpa på så gott du kan, du är jätteduktig!

    Kramar
    Lene

Kommentera

