Dan före Nationaldagen.

Halloj på er godingar!

Onsdag idag & dagen före Nationaldagen… vilket innebar att vi fick sluta kl 15 på jobbet om ”arbetet så tillät”, som alltid dag före röd dag. 🙂

Å jag var faktiskt ifrån jobbet till 15:45, vilket känns som att sluta vid lunch nästan… tänk vad en timme ”extra” hemma kan göra. 

Ingen promenad till jobbet imorse, då jag försov mig. Har inte hört väckarklockan & vaknade med ett ryck kl 07:45. Inte bra!! Inte bra alls! Så idag blir det ingen motion alls… & jag har tänkt på det i matplaneringen. Lunchen bestod av ett grillat kycklinglår med keso & grönsaker till. Å nu till middag blir det återigen grillat med sallad & lite keso.

Grillning med grannarna står på agendan härnäst…. vi skall bjuda en 3e granne på grillat. En äldre herre som mår lite knackigt är ca 80 år gammal & bor ensam. Mina grannar Eero & Mervi har länge pratat om att bjuda honom på grillat & i ett svagt ögonblick i söndags, så bokades detta & jag hakade på. Kan bli trevligt… Så nu skall jag göra i ordning lite sallad, lägga pojkarnas fläskfilé i lite marinad en stund & sen kila över till dem.  

Men det får bli en tidig kväll…. jag är sjukligt trött. Vet inte om det beror på den långa PWn igår, eller om jag kanske håller på att bli sjuk. Känner mig lite ”kliig” i halsen ibland & har så gjort ett par dagar…. men håller tummarna för att jag kan mota eventuella sjukdomar i grinden! En god natts sömn är nog bra då… 

Vad brukar du göra för att mota förkylningar & influensor i grind?

Puss & kram 

Kommentera

