Frustrerad start på dagen & ett skönt avslut på densamma…

Tisdag & sedvanlig dejt med vågen…. det blev katastrof!! Herre jisses…. jag trodde att jag efter förra veckan skulle ha gått ”plus-minus-noll”, men ack nej…. +0,8kg visade den s**en!

Jag såg brottsrubriceringen framför mig: Försök till mord av utsliten våg… 

Å det vore pinsamt, så varsamt ställde jag undan vågen, talade högtidligt om att vi är osams & kommer inte att prata med varandra på en hel vecka!!

Bild

….jag som bara var typ 3 millimeter från min första 10a!! Nu är jag ju 7 ljusår ifrån *snyft* 

Nåja, men detta nederlag skall inte få hindra mig… nope, jag har bestämt mig! Det blir INGET mer slarv med promenader…. det blir INGEN alkohol 3 dagar på en vecka!! Nope, för jag skall gå ner 2,7 kg på 17 dagar & passera min första 10a!! SÅ DET SÅ!!

Bild

Å i ren frustration över mitt fatala misslyckande, så packade jag ner träningsgrejor i min ryggsäck & bestämde mig för att ta en omväg hem idag…. 🙂 Å omväg blev det!!! En omväg på ca 8km… stackars Endomondo visade att jag PWat 10,64 km när jag äntligen kom hem. *LYCKLIG*

Å då hade jag ju promenerat till jobbet i morse åxå… så totalt har jag gått 12,8 km idag. 

Det tog sin tid att promenixa hemåt, så middagen serverades inte förrän kl 20:45 i kväll, inte optimalt. Men det är tur att ”männen i mitt liv” är så stora att det inte gör så mycket. 

Nu skall jag gå & lägga undan en kycklingklubba till mig själv, så jag har lunch på jobbet imorgon. Med lite keso & grönsaker blir det perfekt. 

Nu blir det dusch & skutt i säng. 

Puss & kram 

Kommentera

