Mitt-i-veckan-inlägg

Halloj Snyggingar, 

Hur har ni det i era liv så här mitt i veckan? 

Mitt liv har varit lite uppoch ner så här lång, men det börjar ordna till sig. I måndags var allt som vanligt, jobb & sen ut på en 8 km kvällspromenad med granntjejen Mervi. 🙂

Vad skönt det är att komma ut i naturen, andas frisk luft, lugn, få se gröna träd, Mälaren & så klart skvallra med Mervi. Promenaden var extremt tung, det tyckte vi båda… särskilt när vi kom till ”seg-backen” som är ungefär halvvägs genom promenaden. Detta trots att vi gått där många gånger förut & har en hyfsad kondis numera. GALET! Men skönt när man får lite träningsvärk efteråt… 😉

Bild

Visst är det vackert…. lite suddigt… men vackert??!!

När jag gick & lade mig i måndags kväll fick jag en blixtrande värk i magen…. som slutade med att jag tillbringade halva natten på toaletten. Jag tänker inte ge er några detaljer, jag tror ni förstår ändå. Så det blev till att vara hemma från jobbet på tisdag. Ville dels veta att jag var utom ”toalett-fara” & dels skona mina kollegor, om & utifall att det var en magsjuka. 

Så när jag kom till jobbet idag, väntade nästan 50 härliga mail på min uppmärksamhet. Å jag har jobbat hyfsat koncentrerat idag & fått massor avklarat. Vid lunch åkte jag bort till en bilfirma & lämnade in bilen på rekond. Ni som följt mig vet ju att jag kör syrrans bil sen ett tag tillbaka & nu är det dax att sälja den. Så den blev ren både ut-& invändigt. Efter jobbet så åkte vi då hem till mamma & pappa för att fota den & prova att cabba ner den. Cabben har varit lite opålitlig, så Tessan ville prova den hos pappa, så han kunde hjälpa oss att veva upp taket om det krånglade. 

Men det gick ju som smort!! 🙂

Det blidde lite mat & en fika hos mamma & pappa innan vi åkte hem strax innan kl 20. Så nu sitter jag & tittar på Arga Snickaren. 

Det blir tidig kväll ikväll…. imorgon vill jag vara på jobbet till 06:30-07:00. Detta för att jag skall iväg på eftermiddagen (mammografi) & sen skall jag vara med & förbereda inför morgondagens grillkväll vi skall ha på jobbet. Hoppas verkligen solen skiner då!!

Pöss på er. 

2 thoughts on “Mitt-i-veckan-inlägg

Kommentera

